حل و فصل ۶۰ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : بالغ بر ۳۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به طرحهای اشتغال روستایی در استان پرداخت شد و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال حداقل ۵ هزار و ۸۰۰ نفر فراهم شود.

به گزارش قاب خبر: علی آشتاب تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار پرونده کارگری و کارفرمایی در هیات‌ ها رسیدگی شده که با تعامل و کار کارشناسی ۶۰ درصد از این دعاوی در استان به صورت سازشی حل و فصل شده است .

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان در حوزه ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی برای نیروهای کار بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده است.

آشتاب گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۳۴ تعاونی در سطح استان داریم، ضمن اینکه جمعیتی بالغ بر ۳۹ هزار نفر در این تعاونی‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در انتخاب پیمانکاران نهایت دقت شود، گفت: پیمانکاری که توانایی پرداخت حقوق کارگران را ندارد نباید انتخاب شود، اگر استعلام شود قطعا صلاحیت کارفرمایان مشکل‌دار تایید نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی را از جمله وظایف شهرداری برشمرد و گفت: با اعمال نظارت دستگاه‌های متولی، بسیاری از مشکلات حوزه کارگران حل می‌شود.