جهاد آبرسانی در لرستان

قاب خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: احمدرضا دالوند با اشاره به اینکه از دیرباز به دلیل برخی کم توجهی‌ها دچار عقب‌ ماندگی‌های مختلفی شده است، اظهار کرد: این استان جزو مناطق پربارش کشور محسوب می‌شود اما متاسفانه مشکل تامین آب شرب و کشاورزی دارد.

وی در ادامه به جاده‌های غیراستاندارد بسیاری از روستا‌های لرستان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد که امید می‌رود با همت بالای بسیج سازندگی و تلاش دولت، مشکلات مردم مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان عدم مهار روان‌آب‌ها و کنترل سیلاب را نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان عنوان کرد و افزود: در این راستا در فصل گرم سال با تنش آبی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: جهاد آبرسانی برای تامین آب شرب مناطق محروم استان با همت بسیج سازندگی آغاز شده است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تجهیزات و مشکلات خدمات‌رسانی به مناطق محروم و روستاهای استان در فصول بارندگی اشاره کرد و با‌ بیان اینکه تنها پنج دستگاه بولدوزر کارآمد در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان است، گفت: لازم است بسیج سازندگی در تامین ماشین آلات راهداری و راه‌شکافی کمک شایانی به لرستان کند.

وی افزود: راه ارتباطی برخی مناطق لرستان به ویژه در شهرهای الیگودرز و نورآباد به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش‌ها، هفته‌ها مسدود می‌شود بنابراین تامین ماشین آلات راه‌شکافی برای حل مشکل اهالی این مناطق تاثیر بسزایی دارد.