جذب نیروهای توانمند؛ سیاست دولت/ توازن نیروی انسانی

اختصاصی قاب خبر: مدیر کل اداره آموزش و پرورش لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه،  اظهار کرد: سیاست دولت در آموزش و پرورش جذب نیروهای توانمند است که در این راستا بر اساس رویه جدید برای نخستین بار در کشور در ارزیابی‌ها  در طرح درس نیز ایفای نقش شد.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: رضا عزتی افزود: گزینش پس از از سالیان سال در این دولت زنده شد تا استخدامی‌ها علاوه بر تخصص ، تعهد را نیز داشته باشند.

مدیرکل اداره آموزش وپرورش لرستان گفت:همچنین در راستای جذب نیروهای انقلابی متعهد همراه با تخصص ، امسال ارزیابی ها به صورت ۶۰ درصد مصاحبه و ۴۰ درصد برگزاری آزمون، انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هیچ کلاس درس بدون معلمی با شروع سال تحصیلی جدید در این استان وجود ندارد . امسال با جذب‌ نیروهای ماده ۲۸ و استخدام های جدید، توازن نیروی انسانی در استان تا حدودی برقرار شده و برای شهرهایی که کمبود نیروی انسانی داشتند سهمیه جذب، افزایش داده شده است.

وی ادامه داد: امروز ابلاغ ۴۰۰ نفر در مقطع ابتدایی صادر شد که ارزیابی جذب شدگان ماده ۲۸ متوسطه اول و دوم انجام شده است و تا ۱۵ مهر وارد چرخه آموزش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: تقارن اول مهرماه با هفته دفاع مقدس تبلور ایام تعهد، تخصص، مقاومت و آزادگی است که تمام فرهنگیان و دانش آموزان این مرز و بوم با آن آشنا هستند که فرهنگیان و دانش آموزان لرستان شهدای بسیاری را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

عزتی گفت: با عدم توازن نیروی انسانی در لرستان مواجه هستیم به خصوص در شرق استان یعنی بروجرد، الیگودرز، دورود و سیلاخور با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که در غرب استان با مازاد نیرو روبرو هستیم به عنوان مثال در کوهدشت با ۱۵۰ و در الشتر نیز با ۸۰ نیروی مازاد مواجه هستیم.

عزتی عنوان کرد: در راستای توانمندسازی معلمان استان با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای سه هزار و ۵۰۰ معلم استان دوره های توانمندسازی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: معلم و نیروی انسانی اولویت آموزش و پرورش لرستان است و عدم توازن نیروی انسانی مشکل اساسی نظام تعلیم و تربیت این استان است.

عزتی ادامه داد: امسال بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۷ هزار کادر اداری شامل ۱۷ هزار معلم در ۴۳۷۵ مدرسه با شعار مدرسه قوی ایران قوی، سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: امسال ۳۵ هزار کلاس اولی داشتیم که نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد کلاس اولی‌ها یک‌هزار دانش‌آموز افزایش داشتیم.