جاذبه های تاریخی لرستان مورد استقبال گردشگران نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 366 هزار و 219 گردشگر نوروزی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی لرستان بازدید کردند.

به گزارش قاب خبر؛ عطا حسن پور افزود: از این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی؛ ۶۶ هزار و ۳۸۰ نفر از جاذبه های تاریخی استان و تعداد ۱۸۳ هزار و ۶۶۱ نفر از جاذبه های طبیعی استان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به بازدید ۳۳ هزار و ۷۲۶ نفر از جاذبه های دست ساز استان نیز اظهار داشت: این میزان بازدید از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین جاری انجام شده که با توجه به آمار مقایسه ای سال گذشته؛ این میزان بازدید از جاذبه های دست ساز استان ۱۴ درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: همچنین در مجموع بازددی های نوروزی امسال تاکنون؛ تعداد ۸۲۳ نفر از جاذبه های تفریحی، ۱۸۳ هزار و ۶۶۱ نفر از جاذبه های طبیعی و ۳۲ هزار و ۹۲۲ نفر از جاذبه های مذهبی استان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: در نوروز سال جاری ۴۸ هزار و ۷۰۷ گردشگر و مسافران نوروزی از موزه های استان بازدید کرده اند.

حسن پور گفت: همچنین برای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی اپلیکیشن لرستان سفر برای معرفی بیشتر و بهتر جاذبه های گردشگری استان در دسترس عموم قرار گرفته و امکان خرید و تهیه بلیط از طریق اپلیکیشن ها و تارنمای تهیه بلیط نیز میسر شده است.