ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد موجب توسعه سرمایه‌گذاری در لرستان می‌شود

استاندار لرستان گفت: ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد علاوه بر توسعه اقتصادی و گردشگری در خرم‌آباد و لرستان، موجب توسعه سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های استان می‌شود

به گزارش قاب خبر: ابوطالب شفقت در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به اهمیت ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد اضافه کرد: این اقدام مهم با همکاری همه آحاد مردم محقق می‌شود

وی افزود: مردم لرستان و بخصوص شهر خرم‌آباد در هفته آینده میزبان ارزیابان یونسکو خواهند بود تا در راستای بررسی پتانسیل های موجود در پرونده ثبت جهانی، زمینه جهانی شدن این دره تاریخی ایجاد شود.

شفقت، ضمن تقدیر از زحمات مدیریت میراث فرهنگی لرستان در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد اضافه کرد: شهرداری خرم‌‌آباد، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط با این موضوع، اقدامات ارزنده‌ای را در این راستا انجام داده‌اند.

شفقت افزود: استان لرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان می‌تواند به قطب گردشگری و توریسم تبدیل شود و ثبت جهانی دره خرم‌‌آباد می‌توان. بیش از پیش در معرفی این داشته‌های ارزشمند به جهانیان تاثیر گذار باشد.

استاندار لرستان در ادامه از مردم خرم‌‌آباد خواست تا با همکاری بیشتر در راستای رفع موانع ثبت‌جهانی، زمینه این موضوع مهم را فراهم کنند.