تولید ۲ هزار اصله نهال بلوط در نهالستان شرکت نفت

سرپرست منطقه لرستان از نهالستان بلوط انبار نفت خرم آباد بازدید کرد.

به گزارش قاب خبر: سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان گفت:  تعداد ۲ هزار اصله نهال بلوط تا دی ماه سال جاری آماده کاشت در جنگلهای لرستان خواهد شد.
سید شمس الدین حسینی افزود:درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی برای کاشت درخت، کمک به بهبود شرایط محیط زیست جامعه، مشارکت در حفاظت و احیای منابع طبیعی و توسعه پایدار، مهار کانون های گرد و غبار و ریزگردها، بیابان زدایی و کاهش انتشار کربن از موضوعات اساسی و اولویت دار می باشد که در آبادانی و توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارد.
حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های بلوط زاگرس به عنوان ریه‌های کشور محسوب می‌شوند و نقش مهمی در جلوگیری از بحران‌های زیست‌ محیطی همچون سیل، زلزله و طوفان‌های مهیب ایفا می‌کنند، یکی از چالش‌ها و خطراتی که جنگل‌های بلوط استان لرستان را در سال‌های اخیر تهدید نموده زوال یا خشکیدگی است.
وی افزود:گرچه در سال‌های اخیر با انجام اقداماتی همچون اصلاح سطوح آب‌گیری، ذخیره‌ سازی آب، نهال ‌کاری و… سعی شده در جلوگیری از خشکیدگی بیشتر جنگل‌های بلوط قدم‌هایی برداشته شود اما با توجه به وسعت مناطق دچار بحران کافی و نجات بخش نبوده است.
حسینی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی به مدد کارشناسان و دلسوزان محیط زیست و با راهنمایی های ارزشمند آقای مظفرافشار پدربلوط ایران با خرید تعداد ۲ هزار اصله نهال بلوط و نگهداری از آنها تا دیماه سال جاری قصد دارد گامی مهم درجهت کاشت و احیای پوشش گیاهی منطقه بردارد.