تولید بیش از هفت میلیون اصله نهال در لرستان

قاب خبر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: هفت و نیم میلیون اصله نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از پارسال تاکنون توسط دولت و با مشارکت مردم در استان تولید شده است.

به گزارش قاب خبر: احسان سهرابی بیان کرد: سهمیه لرستان در طرح مردمی تولید یک میلیارد درخت در کشور، ۳۰میلیون اصله طی چهارسال بوده است که در این راستا هر سال تولید هفت و نیم میلیون اصله نهال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح مردمی تولید درخت، با تکیه بر مشارکت مردم و ظرفیت اعتبارات استانی انجام می گیرد که پارسال برای این طرح مبلغ ۴۵میلیارد ریال از اعتبارات استانی اختصاص یافت اما هنوز تخصیص داده نشده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: سلسله،  پیشروترین شهرستان در تولید نهال است، آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز باعث شده است تا پارسال تولید سه و نیم میلیون اصله نهال به تنهایی در این منطقه صورت گیرد.

سهرابی گفت: در این طرح گونه های جنگلی و گونه های ۲ منظوره( مثمر و جنگلی) کاشت می شود که گونه های ۲ منظوره شامل گردو، بادام و پسته هستند.

وی اظهار کرد: اکثر بانوان روستایی شهرستان پلدختر محوطه منازل خود را به تولید نهال اختصاص داده و این کار خود را به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح کرده اند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان پلدختر یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشت شده است.