تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه صدر فولاد خرم آباد به ۲ هزار تن رسید

قاب خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در حاشیه بازدید از کارخانه صدر فولاد، گفت: تولید آزمایشی میلگرد در کارخانه احیا شده  صدر فولاد خرم آباد طی سه ماه گذشته به ۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش قاب خبر: بهمن جعفری بیان کرد: این واحد یک شرکت بزرگ صنعتی است که خطوط آن امکان تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد را در اندازه های مختلف دارد.

وی افزود: این کارخانه سال‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ و اختلافات بین شرکا به ورشکستگی رسید و به دلیل عدم اجرای تعهدات مالی سرمایه گذار به سیستم مالی، تعطیل شد که سال گذشته با پیگیری‌های استاندار لرستان، در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هشت مصوبه پیگیری شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: صدر فولاد، ۱۶۸ فقره چک برگشتی و بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی به سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان دارد، ستاد تسهیل این پروژه را تعیین تکلیف کرد و فرصتی به سرمایه‌گذار داده شد.

جعفری یادآور شد: همچنین ۱۶۸ چک این واحد در شورای تامین مطرح و به سیستم بانکی به ویژه بانک مرکزی اعلام شد تا فرصتی به سرمایه‌گذار جدید داده شود تا بتواند بحث اورهال ( چک و راه اندازی دستگاه ها) و سایر موارد فنی کارخانه را اجرا کند که این مهم نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به انجام تعیین تکلیف بدهی های این شرکت ادامه داد: مشکل انشعاب برق این واحد نیز از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر برطرف و به انشعاب دائم تبدیل شد و مجموعه های مختلف به همراه دولت، نهایت همکاری را با این کارخانه داشته اند تا به چرخه تولید و صادرات برگردد بنابراین انتظار می رود از این پس سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نماید.