تولد ۱۰۱ نوزاد حاصل فعالیت مراکز نفس در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای فعالیت مراکز نفس در این استان ۱۰۱ موالید در این مراکز ثبت شده است.

مریم کوشکی عنوان کرد: ۱۲ مرکز نفس در سطح استان فعال است؛ از ابتدای راه اندازی مراکز نفس در استان تاکنون ۲۲۷ مراجعه به این مراکز ثبت شده است.

وی ادامه داد: با فعالیت این مراکز و ارایه خدمات مشاوره ای به مراجعان این مراکز ۲۰۰ مورد انصراف از سقط و ۱۰۱ تولد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: هدف اصلی از فعالیت مراکز نفس در راستای جوانی جمعیت و کمک به مادران بارداری که به دلایل مختلف از جمله بیماری مادر، مشکلات خانوادگی و معیشتی به دنبال سقط جنین سالم خود هستند برشمرد.

کوشکی افزود: یک نفر ماما و یک روانشناس در این مراکز حضور دارند و خدمات مشاوره روانشناسی و مامایی رایگان به مراجعین ارائه می دهند.

وی یادآور شد: از ابتدای آغاز به کار مراکز نفس در استان تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۱۱ نفر به مراکز نفس مراجعه کرده‌اند، که از این تعداد ۱۸۶ مورد از سقط منصرف شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اهمیت ارائه گزارشات واحدهای مختلف در خصوص اقدامات انجام شده حوزه جوانی جمعیت، عنوان کرد: همه واحدهای مختلف لازم است مستند اقداماتی که در زمینه اجرای اهداف جوانی جمعیت انجام داده‌اند ارسال کنند تا بتوانیم در کارنامه جوانی جمعیت نمره کامل را کسب کنیم.

کوشکی از انجام بازدید مشترک و مستمر بیمه سلامت، معاونت بهداشت و معاونت درمان از مراکز درمان ناباروری خبر داد و خاطرنشان کرد: این بازدیدها به منظور بررسی و رفع چالش‌های موجود در این مراکز انجام خواهد شد.