توسعه فعالیت های فرهنگی نیازمند اعتبار

قاب خبر: رئیس دانشگاه لرستان گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی این نهاد نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر است چراکه اقدامات فرهنگی، امید آفرین و ارتقا دهنده دانشگاه ها است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی نظری بیان کرد: ۲۲۸ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی دانشگاه لرستان می باشد که بخش عمده آن برای برگزاری جشنواره قرآنی هزینه شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سه درصد اعتبارات دانشگاه باید برای بودجه فرهنگی در نظر گرفته شود اما مشکلات تامین اعتبار وجود دارد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: طرح حامیم مهارت زندگی، هنر کاریابی و زیست موحدانه، اجتماعی و اسلامی را دنبال می کند و افزایش توانمندی و مهارت های اجتماعی دانشجویان از مهمترین اهداف آن است.

وی افزود: این طرح برای افزایش قدرت جنگ نرم دانشجویان و نیروهای انسانی دانشگاه ها است و دانشگاه لرستان، با تمام توان برای اجرای آن کمک می کند.

مسول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان نیز بیان کرد: دانشجویان فعال در طرح حامیم فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها هستند که می توانند با کنشگری مناسب، تعداد زیادی از دانشجویان را با خود همراه کنند.

حجت الاسلام حبیب کن کبود تصریح کرد: امسال دومین دوره طرح حامیم در دانشگاه های لرستان برگزار می شود ، سال گذشته این طرح به خوبی و با موفقیت برگزار شد و بسیاری از دانشجویان فعال در این طرح، پادزهر اغتشاشات را طراحی و رهبری کردند.

وی افزود: توانمندی روسای دانشگاه های لرستان در مدیریت و تعامل خوب با دانشجویان قابل تقدیر است به نحوی که خوشبختانه این دانشگاه ها در جریان اغتشاشات پارسال، کمترین مشکلات را داشتند.

حجت الاسلام کن کبود عنوان کرد: حدود ۳۵۰ دانشجو در طرح حامیم ثبت نام کرده اند .در این راستا یک دوره آموزشی مهارتی، بصیرتی در خرم آباد برگزار می شود و دانشجویان بعد از ایام اربعین به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.