توسعه زیرساخت های مخابراتی شرط تحقق شهر هوشمند

قاب خبر: مدیر مخابرات منطقه لرستان با شهردار بروجرد دیدار و گفت: توسعه زیرساخت های مخابراتی شرط تحقق شهر هوشمند است.

به گزارش قاب خبر:نبی الله شمسی فر با اشاره به لزوم هوشمند شدن شهرها در عصر حاضر، بیان کرد: در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرها به عنوان بستر تامین کننده زیرساخت های ارتباطی، ناگزیر از هوشمند هستند و قطعا نیل به این هدف تاثیر بسزایی در تسهیل امور شهری و شهرداری ها خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه لرستان توسعه زیرساخت های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تامین زیرساختهای مخابراتی لازم امکان پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری هاست.

وی عنوان کرد، مخابرات آمادگی لازم جهت ارایه خدمات راه اندازی فاز دوم دوربین های نظارتی شهری ، اتصال ساختمانهای اداری شهرداری به شبکه فیبر نوری ، واگذاری سرویس اینترنت مخابرات به کارکنان با شرایط ویژه و فعالسازی سیم کارت سازمانی جهت مدیران و کارکنان شهرداری را دارد .

شهردار بروجرد نیز گفت : پایش تصویری نه تنها برای کنترل ترافیک بلکه برای امنیت و پیشگیری از سرقت بسیار مهم است و جزو اساسی ترین زیرساخت های توسعه می باشد و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را داراست و اگر امنیت به هر دلیلی مختل شود مطمئناً در سایر حوزه ها با مشکل مواجه خواهیم شد .

یحیی عیدی بیرانوند تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولین مخابرات انعقاد این تفاهم‌نامه با شهرداری بروجرد در توسعه طرح اینترنت بر بستر فیبرنوری و تحقق دولت الکترونیک در شهر بروجرد نقش موثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس بسیاری از اقدامات مجموعه مدیریت شهری اعم از کنترل ترافیک، سیستم نظارت تصویری و … هوشمند و پرسرعت خواهد شد.

در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهر بروجرد ارائه و به رفع مشکلات مربوط به تملک، نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی و واگذاری سرویس‌ها بربسترفیبرنوری بحث وتبادل نظردر باب مشکلات پیش روی توسعه ارتباطات شهری پرداختند.