توزیع ۱۸ هزار کیلوگرم کالای اساسی در بازار لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: در طول سال گذشته ۱۸ هزار کیلوگرم کالای اساسی در سطح بازار توزیع شده است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی ادامه داد: میزان ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آن در روزهای پایانی سال و نیمه نخست ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

وی ادامه داد: میزان ۵ هزار کیلوگرم برنج و ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر در سطح بازار توزیع شده است که این میزان توزیع معادل ۷۰ درصد نیاز مردم در این حوزه ها را برطرف کرده است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه به زودی شکر ویژه تنظیم بازار با بسته بندی یک کیلوگرمی به قیمت ۱۴۰۰۰ تومان به بازار عرضه می شود گفت: در حوزه بازرسی بازار کالاهای اساسی در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۶۲ بازرسی در کل استان صورت گرفته که در این راستا ۹۳۶ پرونده برای متخلفان تشکیل شده و میزان ۱۷ میلیارد و ۵۶۶ هزار ریال جریمه صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حوزه نهاده ها به ازای هر راس دام سنگین روستایی( گاو و گوساله) در اردیبهشت ماه تا ابلاغ دستور العملهای جدید وزارت متبوع ۴۰ کیلو گرم کنسانتره، به واحدهای پرواربندی صنعتی گوساله به ازای هر راس دام ۶۰ کیلو گرم کنسانتره پرواری، واحدهای پرورش گاو شیری با متوسط تولید شیر روزانه ۲۷ کیلوگرم ۱۲۰ کیلو کنسانتره ویژه به ازای هر رأس در ماه و به واحدهای پرورش گاو شیری بزرگ مقیاس که میانگین تولید شیر آنها بیش از ۳۵ کیلوگرم در روز باشد به ازای هر راس دام مولد در اردیبهشت تا ۲۰۰ کیلوگرم کنسانتره پر شیر در نظر گرفته شده است و توزیع می‌شود

معاونت امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: سرانه مصرف لرستانی ها از سرانه درآمدشان بیشتر است و جا دارد از نظر فرهنگی روی این کار شود، در حوزه دام هم اوضاع خیلی مساعد نیست.

سیروس ابراهیمی افزود: با توجه به وضعیت کاهش بارش نزولات آسمانی و بحران شدید بی آبی و خشکسالی باید به تغذیه دستی روی بیاوریم و در این راستا اولویت ما برطرف کردن نیاز استان از تولیدات استان در این حوزه باشد و از خروج هر گونه کاه و کلش و خوراک دام از استان جلوگیری به عمل خواهد آمد، وی در ادامه گفت در حوزه جوجه ریزی گوشت مرغ و عرضه به بازار در جهت استمرار چرخه تولید آن باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.