توزیع بیش از ۵۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی/ شرکت نفت پیشرو در مسئولیت های اجتماعی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: در مجموع در ۴ماهه ابتدایی سال ۵۶۵ میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی در استان بدون حادثه تأمین و توزیع شده است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: سید شمس‌الدین حسینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، بیان کرد:  در ۴ماهه ابتدایی سال  ۳۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر و ۴ هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی، ۵۵۳ هزار لیتر سوخت هواپیماهای مسافربری، ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین، یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید، ۲۶۷ هزار لیتر نفت گاز و ۵۰۰ هزار لیتر نفت کوره توزیع شده است. و ۵۰۰ حلب سوخت بالگردها و ۳۲ حلب هم برای اطفا آتش‌سوزی‌ها تأمین شده است.

حسینی عنوان کرد: در چهار‌ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴۴ هزار لیتر نفت‌گاز کارخانجات سیمان استان و یک میلیون و ۳۱۱ هزار لیتر نفت گاز سوخت ریلی تأمین و توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۳۷ میلیون لیتر نفت گاز در  بخش کشاورزی، ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین و ۴۵۷ هزار لیتر نفت گاز در بخش حمل‌ونقل تأمین و توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأمین و توزیع سوخت حرارتی خانوارها نیز گریزی زد و افزود: در چهار‌ماهه ابتدایی سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۴۶۷ هزار لیتر نفت گاز توزیع شده است.

حسینی افزود: همچنین در چهار‌ماهه ابتدایی سال جاری ۱۵۸ هزار لیتر نفت سفید و  ۱۷۱ هزار لیتر نفت گاز خانوارهای عشایری تأمین شد.

وی با بیان این که در این مدت استانداردسازی ۷ جایگاه سی‌ان‌جی در استان  انجام شده گفت: در  مجموع ۶۵ درصد از جایگاه‌های سوخت استان استاندار سازی شده‌اند.

 

 کشف بیش از ۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان با اشاره به  گشت‌های مشترک با همکاری ادارات متولی، سازمان بازرسی، نیروی انتظامی و تعزیرات گفت: در ۴ماهه ابتدایی سال ۱۰۸ مورد گشت مشترک انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، ۳۰ هزار لیتر نفت گاز و ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف شده است.

 

اجرای طرح کهاب

حسینی گفت: در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ شیوه‌نامه طرح کهاب، این منطقه اقدام به سرعت‌بخشی اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) درجایگاه های عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح کهاب یا همان کاهش،هدایت، انتقال، بازیافت بخار بنزین در جایگاه ها،مصرف سوخت نیز مدیریت می شود، افزود : کاهش بخار فرآورده های نفتی به ویژه بنزین برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از هدر رفتن انرژی از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان عنوان کرد: انتشار بخارات بنزین از جایگاه‌های عرضه سوخت یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا بوده و زیان اقتصادی از منظر اتلاف سوخت به کشور تحمیل می‌کند، بنابراین کنترل و جلوگیری از تبخیر بنزین اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

فعال شدن کهاب در ۲۳ جایگاه سوخت

وی با اشاره به اینکه در ۲۳ جایگاه طرح کهاب فعال شده است، ادامه داد: ۵۵ درصد از جایگاه هایی که طرح کهاب در آنها اجرایی شده، کارشان انجام شده است و طی یکی دو ماه آینده استارت می خورند.

حسینی عنوان کرد: در راستای بحث سلامت مردم و محیط زیست، طرح کهاب در انبار نفت خرم آباد نیز اجرایی می شود.

 

آمادگی شرکت نفت لرستان در ایام اربعین

حسینی با اشاره به آمادگی کامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در ایام اربعین ، اظهار کرد: لرستان محور خدمات رسانی است و کارکنان ما به صورت شبانه روزی در قالب گروه های بازرسی بر عملکرد مجاری عرضه ی سوخت نظارت دارند و تمامی مباحث کاری و ارائه خدمات سوخت رسانی را رصد می نمایند.

وی تصریح کرد: هیچ خودروی زائری بدون سوخت نخواهد ماند و ما علاوه بر بنزین و نفتگاز، درعرضه‌ی گاز سی‌ان‌جی برای خودروهای گازسوز و تامین گازمایع بعنوان نیازمندی مواکب به صورت سیستمی با تمام توان در خدمت عزیزان هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه نظافت و بهداشت نمازخانه‌ها در جایگاه‌های سوخت بررسی شده و در این زمینه هم مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: جایگاه‌های سوخت مسیر  مشخص و کارت سوخت برای این جایگاه‌ها صادر  شده است، به لحاظ ذخیره فرآورده‌های نفتی هم برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی افزود: افزایش تعداد کارت های سوخت آزاد جایگاه های مسیر تردد زائرین، اعزام یک باب جایگاه سیار به منطقه کرمانشاه جهت استقرار درشهر مرزی قصرشیرین و… از دیگر اقدامات منطقه لرستان در این ایام خواهد بود.

مسئولیت های اجتماعی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات این شرکت در راستای زیست محیطی گریزی زد و گفت: درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی برای کاشت درخت، کمک به بهبود شرایط محیط زیست جامعه، مشارکت در حفاظت و احیای منابع طبیعی و توسعه پایدار، مهار کانون های گرد و غبار و ریزگردها، بیابان زدایی و کاهش انتشار کربن از موضوعات اساسی و اولویت دار می باشد که در آبادانی و توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارد.

حسینی افزود: تعداد ۲ هزار اصله نهال بلوط تا دی ماه سال جاری آماده کاشت در جنگلهای لرستان خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های بلوط زاگرس به عنوان ریه‌های کشور محسوب می‌شوند و نقش مهمی در جلوگیری از بحران‌های زیست‌ محیطی همچون سیل، زلزله و طوفان‌های مهیب ایفا می‌کنند، یکی از چالش‌ها و خطراتی که جنگل‌های بلوط استان لرستان را در سال‌های اخیر تهدید نموده زوال یا خشکیدگی است.

حسینی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی به مدد کارشناسان و دلسوزان محیط زیست و با راهنمایی های ارزشمند آقای مظفرافشار پدربلوط ایران با خرید تعداد ۲ هزار اصله نهال بلوط و نگهداری از آنها تا دیماه سال جاری قصد دارد گامی مهم درجهت کاشت و احیای پوشش گیاهی منطقه بردارد.