توزیع بیش از ۱۴ میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای لرستان

قاب خبر: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید بین بیش از ۲۰ هزار خانوار ساکن در مناطق سخت گذر و روستایی استان توزیع شده است.

به گزارش قاب خبر: پیمان بهرامی بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار و ۸۵۰ خانوار ساکن در مناطق سخت گذر لرستان از نفت سفید برای تامین سوخت استفاده می کنند که اطلاعات این تعداد در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: هر خانوار ساکن در مناطق سردسیر از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۵۴۰‌ لیتر و هر خانوار مناطق گرمسیر نیز یکهزار و ۳۲۰ لیتر سهمیه نفت سفید دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: این سهمیه به صورت ماهیانه براساس شرایط جغرافیایی و آب وهوایی از طریق کالابرگ تعیین می شود.

بهرامی با بیان اینکه هر خانوار ساکن در مناطق گرمسیر ماهانه ۲۲۰ لیتر و مناطق سردسیر ۴۴۰ لیتر نفت سفید دریافت می کند، گفت:  از ابتدای امسال تاکنون سه مرحله کالابرگ نفت سفید برای جامعه هدف در استان اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان در خصوص مشکل تامین نفت سفید روستاهای بخش “کاکاوند” دلفان بیان کرد: برخی مناطق بخش کاکاوند از توابع شهرستان نورآباد با وجود یکهزار و ۵۰‌ خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی هستند که از ابتدای ذخیره سازی نفت سفید (تیرماه) تاکنون، ۷۴۳ هزار لیتر دریافت کرده اند.

بهرامی ادامه داد: کالابرگ اعلام شده برای این خانوارها تا ماه بعدی تمدید شده و مابقی سهمیه این خانوارها تا پایان اعتبار کالابرگ بر اساس در خواست متقاضیان روستایی ارسال خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های اتخاذ شده، اولویت اصلی، تامین نفت سفید روستاهای سخت گذر و فاقد گاز طبیعی می باشد و با توجه به اینکه سهمیه بر اساس سال های گذشته اعلام شده، تاکنون هیچگونه مشکلی برای این روستاها ایجاد نشده است.