شریفیان نماینده مجلس:

توجه برای نوسازی حمل و نقل عمومی ضروری است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با همراهی حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در بازدید از شرکت ایران خودرو دیزل گفت: ظرفیت بسیار بالای تولیدی و صنعتی ایران خودرو دیزل مایه افتخار کشور و اسلامشهر است.

به گزارش قاب خبر: مهدی شریفیان گفت: ظرفیت بسیار بالای تولیدی و صنعتی این شرکت در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای مایه افتخار کشور و اسلامشهر دانست و بنای ما تقویت مجموعه های تولیدی کلان، متوسط و خرد صنعتی و تجاری است .

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت جدید این شرکت که ضمن پرداخت بدهی‌های چند هزار میلیاردی ، موجب افزایش ظرفیت تولید و ارتقاء کیفیت شده اند، بر استفاده از پتانسیل شرکت‌های مشابه در تامین بخشی از نیازهای حمل و نقل عمومی تاکید کرد .

شریفیان با بیان اینکه متأسفانه در یک دهه اخیر توجه خوبی به نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی نشده تصریح کرد : این امر هم در کیفیت خدمات رسانی به شهروندان، هم بروز تصادفات جاده‌ای، هم ایجاد بحران‌های زیست محیطی تأثیر داشته است و ضرورت دارد دولت سیزدهم با همکاری شرکت‌های خودروساز و رعایت کیفیت و استاندارد، اهتمام لازم را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی همواره جزء مطالبات مردم بوده که خوشبختانه در شرکت ایران‌خودرو دیزل شاهد عزم و همت ویژه در این خصوص هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس همچنین با تاکید بر لزوم تسهیل در روند توسعه شرکت ایران‌خودرو دیزل و حمایت عملی از تولید داخلی توسط دستگاه‌های متولی، گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های تولیدی شهرستان اسلامشهر در سال‌های اخیر با بی‌تدبیری مدیران و متولیان با بحران‌های مختلفی روبرو شده اند که از جمله آنها می‌توان به شرکت کیان تایر اشاره کرد.

وی گفت : علیرغم پیگیری‌های مکرری که برای واگذاری شرکت کیان تایر به شستا و بنیاد مستضعفان صورت گرفت، متأسفانه تا کنون به دلیل شرایط اقتصادی این نهادها، این امر میسر نشده است.

شریفیان همچنین ضمن ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات شرکت کیان تایر گفت: برای واگذاری شرکت کیان تایر به شرکت ایران‌خودرو دیزل و بخش خصوصی مذاکراتی صورت گرفته و پیگیری ها در حال انجام است که امیدواریم هر چه زودتر در این زمینه به نتیجه برسیم.