تقویت کشیک های مقابله با اطفاء حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: کشیک های مقابله با اطفاء حریق در اداره کل و شهرستان ها تقویت شوند ضمن آنکه هر روز کشیک ها بایستی مرتباً از عرصه ها سرکشی بعمل آورند.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی به اجرا و‌ پیگیری مصوبات جلسات قبل اشاره کرد و افزود: جهت مدیریت مصرف برق در اداره کل و شهرستان ها برنامه ریزی های لازم بعمل آورده شود و معاونین نیز آمادگی لازم را داشته باشند تا در جلسات برش استانی شرکت نمایند.

وی الزام نمودن استفاده از لباس فرم برای کارکنان،خودداری از ماموریت های خارج از وقت اداری، آراستگی محیط اداری، تکریم ارباب رجوع و… را مهم دانست.

نجفی تصریح کرد: در پدافند غیرعامل مصوب شده است که تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی بایستی از پنل‌های خورشیدی ( انرژی خورشیدی ) استفاده نمایند و به همین منظور دو درصد بودجه نیز برای پدافند غیرعامل مشخص گردیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: پیگیری وضعیت نهالستان ها، بررسی وضعیت پاسگاه های حفاظتی، تکمیل شناسنامه پروژه ها، برگزاری کلاس آموزشی اطفاء حریق برای همکاران و سایر افرادی که در اطفاء حریق شرکت می کنند امری مهم است.

وی ادامه داد : از سرشاخه زنی درختان بلوط توسط دامداران پیشگیری شود و سیستم اطلاع رسانی پیامکی اطفاء حریق فعال گردد.

نجفی با بیان اینکه پاسگاه حفاظتی اولاد قباد کوهدشت برای صیانت از جنگل ها و مراتع بایستی هر چه زودتر راه اندازی شود، اظهار کرد: طرح پارک آبخیز توسط مشاور در کمیته فنی ارائه شود و آبیاری نهال های کاشته شده در سنوات گذشته، پیگیری پارک آبخیز رومشکان، نظارت و سرکشی به پارک های جنگلی و نهالستان ها و لایروبی بندهای خاکی میشاخور در دستور کار قرار گیرد.