تقویت اجرای پروژه های عمرانی با کمک دانشگاهها

قاب خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: موضوع رساله‌ها باید اجرایی شود.

به گزارش قاب خبر: احمدرضا دالوند در جلسه هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان دانشگاه لرستان با تاکید بر لزوم ارتباط بین حوزه دانشگاه و اجرا اظهار کرد: در اجرا و فرآیند پروژه‌های عمرانی ضعف و چالش‌هایی وجود دارد که سعی داریم از طریق ارتباط با دانشگاه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مختلف چالش و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی مانند بیمارستان‌ها، اماکن ورزشی، چهارخطه‌ها، آزادراه و ریل آهن طرح‌هایی هستند که موجب ایجاد تحول در استان خواهند شد، گفت: این پروژه‌ها به دلیل چالش‌های متعدد غیرفعال بودند. اکنون با برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی مناسب و سرعت بخشی لازم پروژه‌ها فعال شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه موضوع رساله‌ها، مقالات و پایان نامه‌ها باید اجرایی شوند، بیان کرد: حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و… طی سال‌های اخیر باعث آسیب‌های جدی به استان و کشور شد، این بلایای طبیعی موضوع‌های مهمی هستند که لازم است در دانشگاه‌ها بعنوان تحقیق مورد بررسی قرار گیرند تا با اجرایی کردن آنها موجبات توسعه و تحول در استان فراهم شود.

وی اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها و موضوعات تحقیقی دانشگاه را حائز اهمیت دانست و افزود: پروژه‌های متعدد در زمینه‌های حمل ونقل و ترافیک، بافت‌های فرسوده، آبخیزداری، گردشگری، معادن و… وجود دارد که دولت به تنهایی توانایی انجام آنها را ندارد. بنابراین حضور دانشگاه و استفاده از علم اساتید و نخبگان امری ضروری است.

دالوند تاکید کرد: دانشجویان بایستی از نزدیک این پروژه‌ها را بازدید کنند تا بتوانند موضوعات تحقیقی خود را انتخاب و به نحو خوبی انجام دهند.

وی آموزش را از چالش‌های جدی استان برشمرد و تصریح کرد: نداشتن نیروی انسانی فنی، تخصصی و کارآمد بزرگترین ضعف استان است.