تفکر تک فرزندی و بی فرزندی، ریشه در آسیب‌های فرهنگی اجتماعی دارد

نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا و چهارمین جلسه سال جاری، با حضور حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی ازنا در ابتدا شهرستان ازنا را در حوزه‌ برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع جمعیت و جوانی، از شهرهای موفق کشور دانست .

حجت الاسلام سپهوند گفت: خوشبختانه با همدلی و همکاری موجود میان مردم و مسئولان این شهرستان، تاکنون در راستای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، جلسات مکرری در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در مورد آسیب‌های کاهش جمعیت و جوانی، با حضور زوج‌های جوان و خانواده‌ها برگزار شده و این مسیر تا حصول نتایج مفید، ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به آسیب‌های فرهنگی موجود در خصوص بهبود فضای کسب و کار در شهرستان ازنا گفت: مطالبه مردم این شهر، بهبود فضای کسب و کار است و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد یکی از موانع موجود که سبب سلب اعتماد مشتریان شده است، عدم دسترسی به کارت خوان‎ها و اخذ اطلاعات فردی از مشتریان است که این مشکلات و سایر موارد این چنینی باید با کلاس‌های توجیهی توسط اتاق اصناف برطرف شود.

در ادامه این جلسه فاتحی فرماندار ازنا نیز شهرستان ازنا را از جهت تعلقات معنوی به اهل بیت(ع)، شهر ویژه‌ای عنوان کرد و گفت: دلبستگی عمیق مردم این شهرستان به مذهب، موجب شده که این شهر را از دیرباز، دارالمومنین بنامند.

وی گفت: ظرفیت های فرهنگی، هنری و قرآنی این شهرستان تا جایی است که بسیاری از هنرمندان و فرهنگیان آن، از سرآمدان و چهره‌های شناخته شده‌ ملی هستند که مایه‌ آبروی این شهرستان شده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهرستان ازنا، خدمات عمرانی صورت گرفته در این شهر طی سه سال گذشته را بی‌نظیر دانست و گفت: بهره‌برداری بخش‌های زیادی از جاده ازنا_ اراک اقدام بی‌نظیری است که در دولت جدید باید با جدیت پیگیری شود.

خسروپناه گفت: تفکر تک فرزندی و بی فرزندی، ریشه در آسیب‌های فرهنگی_اجتماعی دارد و اگر هرچه سریعتر با کمک کارشناسان فرهنگی چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از شورای فرهنگ عمومی ازنا برای پرداختن به مشکلات و موانع فرهنگی پیشرفت کسب و کار، از مدیران دولت جدید خواست با تکیه بر دستاوردهای گذشته، بویژه تجربیات انقلابی دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی جوانان، چاره‌اندیشی نموده و آینده‌ی روشنی را برای کشور رقم بزنند.