پاس طلایی رییس جمهوری به استانداران

تفویض اختیار الزامی برای دولت

رئیس جمهوری حالا بیشتر استان ها را سفر کرده است و مصوبات خوبی هم در هر استان بر جای گذاشته و اعتبارات کافی برای هر استان متناسب با نیاز ها در نظر گرفته است .

به گزارش قاب خبر: رسالتی که در دور اول سفرها به خوبی انجام شده و حالا توپ در زمین استانداران است تا نگذارند نتیجه این سفر به اما و اگر ها بکشد و پاس طلایی رییس جمهوری را به نحو شایسته گل کنند و به اوت ندهند

بررسی ها نشان می دهد که تکاپو و تلاش تقریبا در همه استان ها از سوی استانداران و تیم های مدیریتی آنان آغاز شده است .

این را رفت و آمدهای استانداران برای پیگیری مصوبات سفر به خوبی نشان می دهد و همه چیز تا اینجای کار خبر از تغییر و تحول در حوزه های اقتصادی و عمرانی دارد اما تا چه اندازه این تغییرات به ثمر خواهد نشست را روزهای پیش رو نشان می‌دهد.

یکی از نقاط قوت دولت و به نوعی نمایندگان دولت در استان ها یعنی استانداران انگیزه و تحرک است چیزی که دولت گذشته را با چالش جدی در برخی استان ها به دلیل نبود آن مواجه کرده بود .

تکاپوی استانداران و آمد و شد های آنان به پایتخت نشان می دهد که آنان می خواهند در عمل نشان دهند که بی تفاوت به حجم تخریب ها و انتقادات هدف دولت را دنبال می کنند و قصد دارند تا تحقق کامل این اهداف از هیچ تلاش و کوششی فرو نگذارند .

انگیزه کار و سعی و کوشش استانداران اما مستلزم همراهی ها و دادن اختیاراتی است که استاندار لرستان آن را از زبان استانداران از وزیر کشور در سفر اخیرش به این استان درخواست کرد .

خواسته ای که به دل استانداران نشست و شاید اهمیت این خواسته را خود وزیر هم در همان جلسه دریافت از این رو قول داد تا در هیات دولت آنرا عملی کند .

اختیاراتی که فرهاد زیویار زودتر از همتایان خود در سایر استان ها به اهمیت آن پی برد و حالا خواسته استاندار لرستان مطالبه والیان همه کشور شده است .

شنیده ها از پیگیری این ایده خوب استاندار لرستان توسط سایر استانداران دارد .

اگر این خواسته به ثمر بنشیند و دولت اختیار تام خود را به استاندارانش تفویض نماید علاوه بر صرفه جویی در زمان که کلیدی ترین عنصر توسعه در هر استان به شمار می رود ،قدرت استانداران را نیز در تصمیم گیری ها بالا خواهد برد و تعلل ها جای خود را به واکنش های سریع خواهند داد و در نتیجه چرخ توسعه مورد نظر دولت زودتر از تصور شروع به چرخیدن خواهد کرد .

نکته قابل توجه و تامل آنکه نه تنها استاندار لرستان بلکه سایر استانداران کشور نیز نباید از این مطالبه به راحتی بگذرند و تحقق آنرا از دولت در سریع ترین زمان ممکن بخواهند .

هر چند وزیر کشور در همان جلسه چراغ سبز خود را به استانداران در پی طرح این درخواست از سوی استاندار لرستان نشان داد اما این چراغ سبز زمانی موثر است که به موقع و خنثی کننده ایست های مختلف در حوزه های گوناگون عمرانی و اقتصادی و … در استان ها باشد .