تعهد نهایی ۳۹ هزار و ۱۴۵ فرصت‌ شغلی جدید در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: براساس اشتغال ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی ۸ هزار و ۳۷۸ اشتغال  سال گذشته در سامانه ثبت شده است.

به گزارش قاب خبر: علی جهانی افزود: با توجه به بند هشت مصوب هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور مبنی بر تهیه برش استانی اشتغال با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مربوط، تعداد ۳۹ هزار و ۱۴۵ عنوان تعهد نهایی فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف اقتصادی برای لرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی  ها، باید بیش از ۳۴ هزار واحد از این تعداد محقق شود.

جهانی اظهار کرد: از محل اعتبارات اشتغالزایی روستایی تاکنون ۳۶۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته که از این مبلغ یکهزار و ۴۳۱ طرح به مبلغ ۳۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با اشتغال پنج هزار و ۹۸۰ نفر منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی نیز تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل تخصیص یافته است و سه هزار و ۴۱ طرح با مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با اشتغال سه هزار و ۴۶۶ نفر منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ طی ۲ مرحله، ۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل استان اختصاص یافت که یکهزار و ۱۷۲ طرح به صورت مستقل و پشتیبان معرفی و تاکنون ۶۹۷ طرح موفق به دریافت ۴۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان شده است.

وی افزود: همچنین مابقی طرح‌ها توسط بانک‌های عامل در دست بررسی و پرداخت می‌باشد.