تشکیل ۱۵ تعاونی با اشتغالزایی ۴۸۵ نفره در بخشهای مختلف اقتصادی در استان

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت :در سه ماهه نخست سالجاری 15 تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی با اشتغال 485 نفر در استان تشکیل شدند .

به گزارش قاب خبر: علی جهانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ تعاون و کار جمعی با هدف ایجاد شغل و توسعه اقتصادی در استان ، اظهار کرد : کار و تلاش در مجموعه هایی که بصورت گروهی و تعاونی صورت می گیرد موفقیت بیشتری دارد ، بر همین اساس اکثر کشورهای جهان تشکیل شرکتهای تعاونی را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در امر توسعه استفاده می‌کنند که در صورت توسعه تعاونی ها این امر منجر به مشارکت اکثریت مردم در اقتصاد و عدالت اجتماعی در بین جامعه می شود .

وی با بیان اینکه برنامه اصلی این اداره کل در مرحله اول فعال کردن و کمک به تعاونی های مشکل دار و غیر فعال در استان است ، افزود : این اداره کل در سه ماهه نخست امسال ۱۵ تعاونی در بخشهای صنعتی ،کشاورزی و خدماتی با ۴۸۱ عضو با ایجاد ۴۸۵ فرصت شغلی ایجاد کند که بیشتر این تعاونی ها در شهرستان خرم آباد با ۶ تعاونی و با ۳۱۸ فرصت شغلی تشکیل شده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به کمک به تعاونی های غیر فعال و نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت : ۱۲ شرکت تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی با اشتغال ۱۳۶ نفر دارای مشکلاتی بودند که در کمیته استانی واحدهای مشکل دار مطرح و به چرخه تولید بازگشتند .

جهانی در ادامه افزود : از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در این سه ماهه سالجاری مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به ۵ شرکت تعاونی پرداخت شده است و همچنین از محل تفاهم نامه بانک توسعه تعاون ۳۲ میلیار تومان تسهیلات اشتغالزا جهت تکمیل ، ایجاد و سرمایه درگردش به شرکتهای تعاونی استانئپرداخت شده است .

وی همچنین با بیان اینکه تشکیل تعاونی‎های دانش بنیان در زمینه جذب و تبدیل ایده‎های ابتکاری و نوآوری‎ها به تولید مشاغل پایدار موثر است ، اظهار داشت: کمک به برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونی‎های عضو با مردم و دولت در قالب تکنولوژی های نوین ، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگاه‎های داخلی و بین‎المللی ، از دیگر مزایای تشکیل شرکت‎های تعاونی دانش‎بنیان است. و در اولویت ایجاد شرکتهای تعاونی جدید است

وی به فرآیند تکمیل پرسشنامه ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره کرد و تصریح کرد :از ابتدای شروع ثبت نام در این جشنواره تاکنون ۴۵ شرکت تعاونی واجد شرایط در این سامانه فرایند ثبت نام را کامل انجام داده که توسط کارشناسان این اداره کل و وزارت متبوع در حال بررسی و انتخاب برترینها می باشند .

 جهانی خاطر نشان کرد : با توجه به اعلام دبیرخانه هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۰ الی ۱۴۰۱/۴/۱۵ فرآیند تکمیل درخواست حضور در جشنواره تعاونی‌های برتر در قالب پرسشنامه در سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به آدرسhttps://taavoni.mcls.gov.irدر دسترس شرکت های تعاونی متقاضی ثبت نام در جشنواره تعاونی‌های برتر می‌باشد.

وی تصریح کرد : مدیران شرکت های تعاونی می بایست با نام کاربری و رمزعبور اختصاصی خود ،وارد سامانه شده و نسبت به تکمیل پرسشنامه ها اقدام نمایند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به برگزاری هفتدمین جشنواره استانی و ملی تجلیل از تعاونی های برتر اشاره کرد و گفت : این جشنواره در هفته تعاون که شهریور ماه امسال در دو بخش ملی و استانی  برگزار خواهد شد  از منتخبین و برترینها تجلیل بعمل می آید .