تشکل های مردم نهاد؛ نیاز ضروری جامعه امروزی

تشکل های مردم نهاد از شهردار بروجرد، پیرامون کاشت درختان مثمر در سطح شهر تقدیر نمودند.

به گزارش قاب خبر: شهردار بروجرد تصریح کرد: وجود تشکل های مردم نهاد، یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی است.

یحیی عیدی بیرانوند ادامه داد: در شهرستان بروجرد به تناسب جمعیتی آن از آمار قابل قبول و رشد خوبی در تشکیل این نوع تشکل ها برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نهادهای مردمی و نقش تاثیر گذار آنها در روند اجرای مطلوب تر اهداف و برنامه های شهرداری، عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه های غنی اجتماعی بسترهای مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که با استفاده از پتانسیل ها و توانمندیها ی آنها می توان به تحقق برنامه ها، توسعه و آبادانی شهر سرعت بخشید.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: شهرداری بروجرد نسبت به حفظ محیط زیست نگاه مثبت دارد و اقدامات گسترده‌ای پیرامون حفظ محیط زیست در شهرداری صورت پذیرفته است که از جمله آن می‌توان به افزایش سرانه فضای سبز شهری، کاشت نهال مثمر، ترمیم، بهسازی و ساماندهی پارک ها، بهسازی و لایروبی انهار سطح شهر، عملیات های لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی و… اشاره کرد.

شهردار بروجرد اجرای نهضت آسفالت معابر و آغاز پروژه آبیاری فضای سبز با آب غیر شرب را از اقدامات موثر شهرداری در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

وی افزود: شهرداری بروجرد آمادگی کامل برای همکاری با سمن ها و تشکل های مردم نهاد را دارد و از برنامه های آنها در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد، و در همین راستا می تواند مکان‌های مناسبی همچون باغ قرآنی، پارک بانوان و… را جهت کاشت گیاهان دارویی در اختیار این تشکل ها قرار دهد. تا بتوانیم در تولید گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال (به صورت کار در منزل) برای حرکت چرخ اقتصاد شهر قدمی برداریم.

این جلسه با حضور عیدی شهردار بروجرد، خانم کریمی مسئول سازمان های مردم نهاد در فرمانداری، ثقلینی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد، مؤسس و مسئول انجمن طب اسلامی ایرانیان (ارمغان سلامت)، مسئول پایگاه علمی پژوهشی شهید پارسا و مسئول اتحادیه تعاونی های منابع طبیعی لرستان برگزار شد.