تخصیص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی لرستان

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی در سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان اختصاص یافت.

سید محمود اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالار مرکزی خرم‌آباد در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، درحالی آغاز دولت این تالار تنها حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه مرتبه به لرستان برای بررسی تالار مرکزی سفر داشته است، افزود: در این سفر نیز بازدیدی از تالار مرکزی خواهد داشت و از مسوول اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری درخواست داشته که در ماه آتی اعتبار ویژه‌ای برای تالار مرکزی خرم‌آباد لحاظ شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاندار لرستان نماینده وزیر در سفرهای استانی هستند، تاکید کرد: اهالی لرستان از بهترین مردم ایران هستند و استحقاق بهترین‌ها را دارند و بطور حتم در سفر دوم رئیس‌جمهور اعتبارات ویژه‌ای برای زیرساخت‌های فرهنگی استان در نظر گرفته می‌شود.

اسلامی با اشاره به بررسی میدانی زیرساخت‌های فرهنگی استان و احصای مشکلات، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک از تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها پیش‌بینی‌ شده است و در حال پیگیری برای تحقق و تخصیص این اعتبارات هستیم، به‌محض اینکه این اعتبارات تخصیص داده شد، تمام مسائلی که وزیر ارشاد قول دادند، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغی پیش‌بینی خواهد شد و در اختیار اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی به‌منظور تکمیل زیرساخت‌های بلاتکلیف در شهرستان‌های لرستان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در برخی شهرستان‌های استان زیرساخت‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و لازم است به سرانجام برسند.