تخصیص ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه های آبفا لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۳۳ هزار میلیارد ریال طی ۲۹ ماه گذشته برای طرح های این حوزه مصوب شده که ۱۷ هزار میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافته است.

به گزارش قاب خبر:  یاسر اکبریان روز شنبه با اشاره به رشد چهار برابری اعتبارات آب و فاضلاب استان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و برنامه دولت سیزدهم، اعتبارات این حوزه چهار برابر افزایش یافت و اکنون ۱۰۰ پروژه فعال وجود دارد که بخش زیادی از آنها با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات از محل ملی، استانی و ردیف‌های متفرقه به استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در تمام شهرستان‌های استان پروژه فعال وجود دارد در صورت ادامه روند کنونی تخصیص اعتبار، شاهد افزایش شاخص بهره‌مندی آب و فاضلاب خواهیم بود.

وی گفت: در بخش روستایی هم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان پیشرفت خوبی در تامین آب آشامیدنی روستاهای محروم حاصل شد به نحوی که آب آشامیدنی تعدادی از این روستاها تامین شده و مابقی هم در مراحل پایانی است.

اکبریان همچنین با بیان اینکه تحویل زمین تصفیه خانه کمال صالح ازنا به پیمانکار مجری پروژه انجام گرفته است، اضافه کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه ۴۳ روستا با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر تحت پوشش قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان با اشاره به تجهیز چاه شماره هشت الشتر (مرکز شهرستان سلسله) بیان کرد: اقدامات صورت گرفته برای تجهیز این چاه شامل بیرون کشیدن الکترو پمپ سوخته، رفع عیوب موجود در ایستگاه و تهیه الکترو پمپ جدید و سپس نصب آن بود و ۲۰ درصد جمعیت شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.