تخصیص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به لرستان

قاب خبر: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ویژه متقاضیان مشاغل خانگی امسال به استان تخصیص یافته که مراحل پرداخت این مبلغ با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در حال انجام است.

به گزارش قاب خبر: سید فرهاد ناصری نیا اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های کسب درآمد و اشتغال در خانواده ها کسب و کار خانگی است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی در دنیا با سرعت در حال گسترش است و یکی از مهمترین سیاست های کشورها برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بین آحاد مردم به شمار می رود که فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در دوران امروزی است.

ناصری اظهار کرد:  اولویت پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در سال جاری ، طرح های پشتیبان است.

وی ادامه داد: امروز با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، ۳۶۳ طرح پشتیبان حوزه کسب و کارهای خانگی با اعتبار ۵۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به تصویب رسیده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  تصریح کرد: متقاضیان این تسهیلات برای مرحله پرداخت به بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی می شوند که با بهره برداری از این طرح ها، یک هزار و ۳۵۹ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد .

ناصری نیا اضافه کرد: متقاضیان فعالیت در مشاغل خانگی می توانند در درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir مراجعه و ثبت نام کنند که پس از دریافت مجوز به صورت الکترونیکی، احراز اهلیت شده و برای بهره مندی از تسهیلات در نوبت قرار می گیرند.

 

پرداخت یک هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷ هزار و ۷۲۱ مجوز مشاغل خانگی در بخش های مستقل و پشتیبان برای استان صادر و در این راستا بیش از یک هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بیشترین مجوزهای صادره شده برای متقاضیان مشاغل خانگی در بخش های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بوده است.

وی تاکید کرد: ۵۱۵ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی به ثبت رسیده است که در بخش صنایع دستی ۲۵۱ رسته، بخش فرهنگی هنری ۱۲۹، بخش صنعت ۷۲ و در بخش کشاورزی ۶۳ رسته برای صدور مجوز فعالیت وجود دارد.