تحقق ۱۰۹ درصدی آموزش های فنی و حرفه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای لرستان از تحقق ۱۰۹ درصدی مهارت آموزی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش قاب خبر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد از پویایی و انسجام ایجاد شده در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی شش ماه نخست امسال در استان تقدیر نمود و بر گسترش تعاملات و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف مهارتی استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت جوانان توانمند استان به نقاط مختلف کشور، تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ۶ ماهه امسال ۱۰۹ درصد تحقق آموزش مهارت داشته است.
پاشایی اذعان کرد: در این راستا ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۲۵ نفر ساعت در ۶ ماهه امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی اضافه کرد: آموزش در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد و مدیران کمک کنند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه رونق بگیرد.
پاشایی با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود، دوران مدرک‌گرایی به اتمام رسیده و آموزش‌های مهارتی باید گسترش یابد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، تصریح کرد: انتظار داریم همگرایی بیشتری انجام و آموزش‌های مهارتی به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق داده شود.

وی ادامه داد: تهیه سند مهارت در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان قرار دارد که هدف از تهیه این سند نیازسنجی توسعه مهارت در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان یادآور شد: شناخت وضعیت جمعیتی و جغرافیایی توسعه مهارت، شناخت، تحلیل برنامه‌ها و ظرفیت‌های بالقوه توسعه مهارت و بررسی مسائل و مشکلات توسعه مهارت استان از دیگر اهداف این سند است.

پاشایی با اشاره به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، در ۱۳۷ کارگاه ثابت شهری، ۴۰ کارگاه روستایی و ۴۵ کارگاه سیار شهری در راستای توسعه مهارت‌آموزی و رونق کسب و کار در استان لرستان فعال است.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال است؛ افزود: همچنین ۱۸ مرکز دولتی در این استان به متقاضیان خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می نماید.