تجهیز ۷۳ حلقه چاه به کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: از ابتدای سال 1401 تا کنون 20حلقه چاه متخلف پلمب و 21 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسدود شده است

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن نژاد تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۷۳ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز و بیش از ۲۵۰حلقه چاه نیز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داشته که در آینده به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین برق  ۱۰۰ حلقه چاه متخلف بدلیل تغییر کاربری، کشت گیاهان آبدوست وانتقال آب به اراضی غیر قطع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ جلسه شورای حفاظت آب با هدف مدیریت منابع آب در خشکسالی در تمام شهرستانها با هدف کاهش کشت محصولات آبدوست برگزار شده است.

حسن نژاد عنوان کرد: چاه هایی که باید پر شوند، شناسایی شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۱۵۰حلقه چاه پر شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد : کاهش کشت محصولات آب دوست در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و در لرستان نیز به کلیه بهره برداران و کشاورزان و تعاونی های آب بران، وقوع پدیده خشکسالی و مدیریت مصرف بهینه ابلاغ شده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به دستورالعمل محدودیت کشت برنج در استانهای غیر ساحلی و مجوز کاشت برنج فقط در استانهای شمالی،  تاکید کرد: آب سرمایه آیندگان و میراث گذشتگان است و بر همه آحاد جامعه تکلیف شرعی و قانونی است که با رعایت الگوی کشت و مصرف هوشمندانه از این منبع ارزشمند خدادادی محافظت نمایند .