تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران

قاب خبر: ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در بخش های مختلفی، از برگزیدگان در سه محور عشق و افتخار ویژه خانواده جنگلبانان، جنگلبان مردمی ویژه نیروهای مردمی، کنشگران، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد، ایثارگران و خانوده جانبازان که ویژه نیروهای حفاظتی و نیروهای داوطلب مردمی است، برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تکریم از انسان‌هایی است که در دفاع از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از جان و مال خود می‌گذرند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند.

امیر ثقلینی افزود: در مراسم ملی جشنواره روز جنگلبان از جنگلبانان نمونه، خانواده‌های شهدای منابع طبیعی و از تعدادی از جنگلبانان افتخاری قدردانی می‌شود و هم‌زمان به صورت آنلاین نیز در ادارات کل استان‌ها، نمونه‌های استانی مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی روز جنگلبان از سال ۱۳۹۶ همه‌ساله به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تشکل محیط‌زیستی جمعیت حامیان زمین” برگزار می شود.

ثقلینی شاغل بودن در منابع طبیعی را مقدس و به نوعی عبادت دانست و با یاد کردن از یاد مرحوم رحمتی، از طرف مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مجموعه کارکنان از  خانم تهمینه رجبی همسر مرحوم رحمتی تجلیل کرد.

گفتنی است که در این بخش ها، از پرویز سلیمانی بعنوان جنگلبان کشوری، وحید لطفی بعنوان جنگلبان استانی، شهرام رضایی و هوشنگ‌ کلانتری بعنوان جنگلبان افتخاری، مراد درویشی در بخش ایثار تجلیل بعمل آمد.