تبدیل تهدید به فرصت، هنر روابط عمومی است

اولین جلسه شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت متبوع و دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

نازنین عادلی؛  مسئول روابط عمومی اداره‌کل پس از خیرمقدم به اعضاء شورا، نکاتی را در رابطه با چالش‌ها و موانع موجود بر سر راه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی بیان و پیشنهاداتی را جهت اجرای بهتر برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت متبوع در استان عنوان کرد.

نماینده وزیر و رییس شورای هماهنگی مدیران و همچنین رییس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع پس از استماع نظرات مسئولین روابط عمومی، گفت: برخلاف تصور عمومی، مدیریت بحران از وظایف واحد‌های روابط عمومی در دستگاه است.

علی محمدی با اشاره به اینکه هنر روابط عمومی تبدیل تهدید به فرصت است افزود: زمانی که موج خبری بر علیه دستگاهی به وجود می‌آید، این وظیفه روابط عمومی‌هاست که با خلاقیت و دانش تخصصی خود، سوار بر موج خبر، تهدید را به فرصت تبدیل کند.

محمدی تصریح کرد: متولیان روابط عمومی، باید اطلاعات تخصصی‌شان را در حوزه دستگاه خود، به اندازه یک کارشناس خبره ارتقاء داده تا بتواند با تسلط به دانش آن حوزه، اثر موج خبر منفی را خنثی کند.

رییس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع از اعضاء شورا خواست که در اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده پروژه‌های بزرگ و مهم وزارت متبوع که در استان اجرایی خواهند شد، همکاری لازم را با دستگاه متولی داشته باشند.

در پایان جلسه ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از مسئول روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران با اهدا لوح  برای همکاری و مساعدت با قرارگاه تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تقدیر شد ومواردی به تصویب رسید و مقرر شد که جلسات شورا به صورت فصلی برگزار شود.

لازم به توضیح است دستورالعمل شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان شامل ۴ ماده با هدف هماهنگی، انسجام و اتخاذ سیاست‌ واحد در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط عمومی‌های واحدهای تابعه، تبادل افکار و تجربیات به منظور ارتقای کارآمدی روابط عمومی، تشکیل شبکه استانی در راستای ارتقاء آگاهی‌بخشی مخاطبان و فرهنگ اقتصادی جامعه و غیره در سال ۱۳۸۸ ابلاغ که ریاست این شورا بر عهده نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان می‌باشد و مسئول روابط عمومی اداره‌کل نیز به عنوان نائب رییس و دبیر شورا انجام وظیفه خواهد نمود.