تامین ۲۱ کمباین برای برداشت کاملینا در لرستان

اختصاصی قاب خبر: معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در لرستان بالغ بر 5 هزار و 300 هکتار کاملینا کاشت شده است .

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: جهانبخش دولتشاه بیان کرد: در استان بالغ بر ۳۹۰ دستگاه کمباین وجود دارد که ۹۰ درصد آنها قابلیت برداشت کاملینا را ندارند زیرا کاه کوب را نصب کرده اند و به همین دلیل برای برداشت کاملینا در استان واهمه های زیادی وجود داشت.

وی ادامه داد: از ابتدا قرار بود کمباین مورد نیاز از استان شیراز تامین شود اما با توجه به فاصله و مسافت زیاد بین استان لرستان و شیراز، و هم پوشانی زمان برداشت وجود داشت و نمی توانستیم ماشین آلات مورد نیاز را بردای برداشت کاملینا از شیرزا تامین کنیم.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لذا در این راستا جلسه ای با حضور نمایندگان کمباین داران، مدیرعامل کمباین داران، رئیس اداره مکانیزاسیون ، معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد و به توافقاتی رسیدیم.

وی گفت: با توجه به اینکه استان همدان قریب به یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین دارد و سردسیر تر از استان لرستان است و مقداری برداشت شان بعد از استان ما انجام می شود ، مذاکرات و توافقات لازم صورت گرفته است و قول مساعد داده شد تا ۲۱ دستگاه کمباین غیر کاه کوب دار برای لرستان در نظر بگیرند.

دولتشاه گفت: هر چند آنها هم انتظاراتی از کشاورزان استان دارند که پول برداشت کاملینا را با قیمت توافقی و به موقع پرداخت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرهای گرمسیری مثل پلدختر ، گندم ۲۰ اردیبهشت برداشت می شود و این احتمال وجود دارد که ۱۰ روز قبل از برداشت گندم ، به مرحله برداشت کاملینا برسیم.

وی ادامه داد: لذا کمباین لازم برای برداشت کاملینا در پلدختر تامین می شود و به مرور زمان برای سایر شهرستانها نیز تعداد بیشتر می شود.