تامین کود و بذر برای کشت پاییزه/مرغداران؛ تولید را به اتحادیه و کشتارگاه تحویل دهند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از برنامه های اصلی وحال حاضر سازمان جهاد کشاورزی کشت پاییزه است و در زمینه تامین کود و بذر مشکلی وجود ندارد و باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در جهت این اقدام مهم استفاده شود.

به گزارش قاب خبر: سید عمادشاهرخی تصریح کرد: تمام مرغدارانی که کارجوجه ریزی را در واحدهای تولیدی خود انجام داده اند و اکنون زمان توزیع در بازار هستند بدون هیچ گونه اتلاف وقت باید به اتحادیه مرغداران و کشتارگاه تحویل و به بازار عرضه شوند و در صورت عدم توجه به آن برابر قانون برخورد خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اهمیت و ضرورت کشت پاییزه، بیان کرد: برای توسعه کشاورزی پایدار باید توجه زیادی به امنیت غذایی کرد وزمانی این رویکرد به شکل کیفی تحقق می یابد که در زمان کشت به شکل موثری از تمام امکانات و ظرفیت های مادی، علمی و آموزشی استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فصل کشت هستیم همه مدیران ستادی و شهرستادی باید از تمام امکانات و استفاده از نیروهای انسانی جهت تسریع در روند کار تلاش کنند.

شاهرخی عنوان کرد: با وجود تعداد زیاد مراکز جهاد کشاورزی نباید خلا در این بخش داشته باشیم و هیچ مدیری نباید در این زمینه کوتاهی کند و باید باتعامل وارتباط با ادارات تابعه سازمان مشکلات را حل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وضعیت گوشت مرغ در بازار استان، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد آرامش مطلوبی در بازار هستیم و باید همچنان نظارت ها ادامه داشته باشد تاشاهد ثبات بیشتری در بازار باشیم.

وی افزود: زمانی استان لرستان توان تامین گوشت مرغ در بازارهای استانهای هم جوار را دارد نباید شاهد کمبودی در بازار استان خودباشیم.

وی در ادامه به قیمت کالاهای اساسی کشاورزی در بازار اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما رضایت مندی وارائه کالاهای مناسب و کیفی به مردم است، همچنین عرضه محصولات کشاورزی باید طبق قیمت مصوب شده باشد، بنابراین با هر گونه افزایش قیمت اقلام دربازار باید برابر قانون برخورد شود و در این زمینه تاکنون با تعداد زیادی از این دسته متخلفین برخورد قانونی شده و همچنین باید در این بخش نظارتهای تداوم داشته باشد.