تالاب بیشه دالان ظرفیت ویژه برای لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست و از آحاد مردم خواست در حراست و صیانت از محیط زیست کوشا باشند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: علی سالاروند تصریح کرد: تالاب بیشه دالان بروجرد یک ظرفیت ویژه برای شهرستان بروجرد و استان است.

وی ادامه داد: می توان با احداث سایت پرنده نگری و دیدن بخش زیبایی شناختی آن ضمن تامین منافع جوامع محلی به احیای این تالاب کمک ویژه ای کرد.

سالاروند با اشاره به آیات و روایات دینی فراوان در خصوص محیط زیست اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی هرگونه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی معصیت الهی است و ما باید از این امر پرهیز نماییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: بر اساس اصل توسعه پایدار هرگونه توسعه و پیشرفت باید با لحاظ نمودن مباحث زیست محیطی همراه باشد تا پایدار بماند.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و ریاست جمهور به مباحث زیست محیطی گفت: ما باید از این توجه مقامات ارشد کشور به مسئله محیط زیست نهایت استفاده و بهره برداری را جهت حفظ محیط زیست انجام دهیم.

سالاروند با اشاره تعارضات انسان با حیات وحش در بعضی مناطق کشور و مشکلات پیش آمده در این زمینه اظهار کرد: این مشکلات بیشتر ناشی از بر هم زدن زنجیره غذایی حیات وحش و در نتیجه ایجاد عدم تعادل بین طعمه و طعمه خوار و یا کم شدن منابع آبی در طبیعت است که باعث نزدیک شدن حیوانات به جوامع انسانی می‌شود که این امر عمدتا ناشی از دست اندازی انسان به زیستگاه‌های جانوران است.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان به همین منظور و جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام به تهیه و تجهیز آمبولانس امداد و نجات حیات وحش و سلاح بیهوشی نموده است .

سالاروند گفت: اقداماتی در جهت رفع آلایندگی کشتارگاه دام این شهر با احداث سیستم تصفیه فاضلاب و نیز گاز سوز نمودن سوخت کارخانه آسفالت شهرداری و رفع آلایندگی گازهای آن صورت گرفته است.