تاثیر بهینه‌سازی مصرف برق خانگی برای بخش‌های تولیدی

قاب خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: برای رسیدن به توسعه صنعتی و رشد تولید، ضرورت دارد مردم در استفاده از منابع انرژی نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: مهران امیری با اشاره به وجود تعداد بسیار زیاد مشترکین بخش خانگی، اظهار کرد: در کشور قریب به ۳۰ میلیون مشترک خانگی وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ هزار مشترک متعلق به لرستان است

 وی با بیان این‌که اگر هر مشترک در استان لرستان فقط به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات از مصرف خود را کاهش دهد حدوداً ۶۰ مگاوات از بار استان کاهش می‌یابد و در مجموع حدود ۱۲۰ مشترک صنعتی و کشاورزی با مصرف نیم مگاوات می‌تواند برق داشته باشد و تعداد زیادی کارگر در آن‌ها مشغول به‌کار شود.

امیری ادامه داد: اگر ۱۰ درصد مشترکین خانگی لرستان از وسایل پرمصرف مانند لباس‌شویی، جاروبرقی، اتو در ساعات اوج مصرف بعدازظهر از ساعت ۱۳ تا ۱۷ استفاده نکنند، حدود ۱۳۵ مگاوات که برای مصرف ۲۷۰ مشترک صنعتی و کشاورزی با مصرف نیم مگاوات نیاز است می‌توانیم برق داشته باشیم و به اشتغال آن‌ها کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان این که رابطه‌ معنادار بین گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در سال‌های اخیر تبدیل به گفتمان غالب کارشناسان صنعت برق و مدیران اجرایی شده است، تصریح کرد: در طرح تغییر ساعات اداری، هدف‌گذاری شده که یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق در کل کشور داشته باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و تا کنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف داشته‌ایم و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.

وی با تاکید بر این‌که آگاهی دادن به مردم مبنی‌بر این‌که وضعیت منابع برق و انرژی‌های تجدیدناپذیر در حالت بحرانی است، گفت: «ضرورت دارد مردم در استفاده از این منابع نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند».

 امیری با بیان این‌که اعمال محدودیت‌های مصرف برق در ساعات پربار و طرح پاداش به مشترکین خوش‌مصرف در دوران پیک بار تابستان جزوی از برنامه‌ریزی‌ها است، گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، در دوران اوج بار تابستان، تأمین برق در شهرک‌های صنعتی به بهترین شکل ممکن انجام شود و از وقوع قطعی برق و خطا‌های دیگر در شبکه برق جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین، این اقدامات می‌تواند به حفظ پایداری و امنیت شبکه برق کمک کند و از آسیب‌های احتمالی به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در شهرک‌های صنعتی و بخش صنایع جلوگیری کند.