بهره مندی بیش از ۳۶ هزار مسافر از خدمات هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان از بیست و ششم اسفند ماه سال گذشته در شهرهای مختلف لرستان به اجرا در آمده است.

به گزارش قاب خبر: صارم رضایی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از ۳۶ هزار مسافر از خدمات این طرح در استان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سال جاری ۹ پست فعال ایجاد شده که تا کنون حدود ۵۰۰ نفر روز از اعضای جوانان در آن خدمات ارائه داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیش از ۴ هزار نفر خدمات اطلاع رسانی در زمینه کرونا و سلامت سفر بهره‌مند شده و به بیش از ۱۲ هزار نفر نیز خدمات نقاط حادثه خیز و همچنین ایمنی در سفر ارائه شده است.

رضایی گفت: همچنین برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مسافرین، غربالگری، کنترل و سنجش سلامت صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: با اقدامات فرهنگی اعضای جوانان قریب به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از اقدامات فرهنگی آن بهره مند و همچنین بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز از خدمات فضای دوستدار کودک برخوردار شدند.

وی گفت: در اطراف هر پست خیمه‌های نماز جهت انجام فرائض دینی در نظر گرفته شده است که در طول روز پذیرای مسافرین نوروزی نیز است.

رضایی عنوان کرد: در پویش چهلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت، تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر جهت شرکت در آن دعوت شده. اند و همچنین هفت هزار و ۱۰۰ مورد اقلام فرهنگی نیز در بین مسافران با موضوعات مختلف توزیع شده است.

رضایی با اشاره به خدمات طرح سحاب و سامانه حرکت‌های بشردوستانه، بیان کرد: ۳۷ منطقه تحت پوشش این طرح در استان قرار گرفته و ۳۲ مکان نیز ایمن سازی شده است.

وی تصریح کرد: از ۱۲۴ حادثه و آسیب پیشگیری و همچنین به ۱۵۲ نفر خدمات امداد و کمک های اولیه ارائه و سنجش فشار خون ۴۲۷ نفر نیز صورت گرفته است.