بهره برداری از ۵ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از آن در ارتقا سطح بهداشت و سلامتی جامعه مؤثر است.

به گزارش قاب خبر: حمیدرضا کرم وند بیان کرد: امیدواریم با جذب اعتبار به‌ موقع و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی این پنج تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای استان احداث شده است و ۵ تصفیه‌خانه فاضلابی نیز هم‌اکنون در دست بهره‌برداری است.

کرم وند تصریح کرد: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر در دست ساخت است که شامل؛ تصفیه‌خانه فاضلاب دورود با یک مدول و ظرفیت ۲۲ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا با دو مدول و ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۳۰ مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب الشتر با دو مدول و ۱۰ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد با دو مدول و ۱۲ هزار مترمکعب در روز و تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت با یک مدول و ظرفیت ۲۴ هزار و ۴۵۰ مترمکعب در روز در حال ساخت هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: این پروژه ها شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خرم‌آباد با دبی ۸۴ هزار مترمکعب در روز و با فرآیند لاگون هوادهی کامل و لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد با دبی ۲۶ هزار مترمکعب در روز و فرآیند لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب الیگودرز با دبی ۱۵ هزار مترمکعب در روز و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پلدختر با دبی ۲ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در روز فرآیند برکه تثبیت با لاگون بی‌هوازی در حال بهره‌برداری هستند.