بهره برداری از ۲۱۷ پروژه و کلاس درس در هفته دولت

قاب خبر: مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در جمع خیرین با اشاره به نوع دوستی و کمک های خیرین ، گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: یونس بهاروند تصریح کرد:  خیرین مدرسه ساز لرستان از پیشگامان عرصه  مدرسه ساز در کشور هستند که نقش مهمی درکاهش کاستی های آموزشی دارند.

وی ادامه داد: در سیستم اداری نیروی انسانی خیلی مهم تر از تجهیزات آن اداره است ؛ سرمایه انسانی و پرورش نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر جامعه است که تلاش ما بر این است در این راستا کوتاهی نکنیم .

بهاروند در بخش دیگری از صحبت هایش به تعداد مدارس فرسوده در استان گریزی زد و گفت:  حدود ۹۰۰ مدرسه فرسوده در لرستان وجود دارد که  مدارس سنگی که بالای  ۱۰ نفر دانش اموز دارند تقریبا ۸۰ مدرسه  است و ۳۰۰ مدرسه داریم که سرویس بهداشتی آنها نامناسب است .

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت : در راستای مدارس کانکسی که بحث داغ کشور است ؛  از سال ۱۴۰۱ تصمیم بر این است که  مدارس بالای ۱۰نفر رو کانکس جایگزین کنند و  این طرح  با عنوان  مدارس “شهید پناهی” شروع شده است .

بهاروند گفت: با وجود رایزنی ها و  محرومیت ها ی لرستان مستنداتی که ارائه شد  ۱۶۸پروژه برای لرستان  تصویب کردند.

وی ادامه داد: ساخت این تعداد پروژه  بالاترین رقم در کشور است البته امسال سیستان بلوچستان با تعداد ۱۹۵ پروژه از لرستان جلوتر است که ما رتبه دوم را در کشور داریم و رتبه ی دوم به این معنا است که  بیشترین کانکس ها را در لرستان  داریم .

بهاروند اظهار کرد: تلاش شبانه روزی بر این است ‌تا در ساخت این ۱۶۵ پروژه  در احداث مدارس کوتاهی نشود، در این راستا  یک تفاهم نامه  با بنیاد برکت منعقد شده است که از این ۱۶۵پروژه اعتبار ۴۰  درصد از ساخت  ۱۰۱مدرسه را تامین می‌کند و ۶۰ درصد دیگر توسط  نوسازی مدارس صورت می گیرد  و با برنامه ریزی انجام شده تعداد  ۱۰۱مدرسه  تا مهر ماه امسال تحویل داده می شود.

وی ادامه داد :  البته ساخت ۷۷ مدرسه از این تعداد  پیشرفت فیزیکی بالایی دارند وبه زودی آماده بهره برداری هستند .

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه ساخت سه مدرسه دیگر به این پرژه ها اضافه شده ، عنوان کرد : ساخت ۳ مدرسه در روستای چشمه خانی نورآباد در دستور کار قرار گرفت همچنین در  جاده نهاوند با  ۲۵دانش اموز و یک کانکس در آمار احداث نبود ،  اما امروز کار ساخت یک مدرسه برای این دانش آموزان آغاز شد. که در کنار تکمیل تعداد ۱۰۱پروژه ؛  اجرای ۸۷ پرژه  دیگر  را نیز داریم .

بهاروند گفت: در هفته دولت حدود ۱۷۰کلاس درس  و ۴۷پروژه در سطح استان لرستان به بهره برداری می رسد.