بهره برداری از فاز یک بیمارستان مهرگان در کمتر از شش ماه

مدیرعامل بیمارستان مهرگان خرم آباد می گوید: در صورت همکاری شهرداری خرم آباد و بانک‌های عامل در تایید پروانه و رفع اختلافات موجود ،و سهولت در پرداخت تسهیلات، می توانیم کمتر از شش ماه فاز یک بیمارستان مهرگان خرم آباد را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش قاب خبر: لرستان یکی از استانهایی است که همیشه اجرای پروژه ها در همه زمینه ها در آن نه تنها در موعد مقرر به بهره برداری و اتمام نمی رسد بلکه به دلیل مشکلاتی که در میانه راه ایجاد می شود باعث می شود تا پروژه ها پندین سال بلاتکلیف و تعطیل بمانند و این موضوع باعث می شود تا لرستان سرزمین پروژه های نیمه تمامی باشد که همیشه هزینه ها صرف عدم مدیریت درست می شود.

یکی از این پروژه ها ، احداث بیمارستان مهرگان در خرم آباد است که در سال ۸۱ کلنگ آن توسط بخش خصوصی بر زمین زده شد و درآن زمان مقرر گردید تا در مدت زمان سه سال این پروژه ۹۶ تخت خوابی به افتتاح و بهره برداری برسد.
با گذشت قریب به ۲۰ سال از کلنگ زنی این پروژه کماکان به بهره برداری نرسیده است.

هر چند در طی این سالها مشکلات زیادی در خصوص عدم تامین اعتبار، بروکراسی و… باعث شد تا وقفه های طولانی در اجرای این پروژه ایجاد شود.

با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در لرستان با توجه به نرم کشوری، احداث بیمارستان و افزایش تخت های بیمارستانی یکی از ضروریات است.

بیمارستان از نظر مکانی در جای بسیار مناسبی ساخته شده و می تواند علاوه بر افزایش سرانه تخت بیمارستانی در ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای درمانی نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

تسویه مشکلات مالی بیمارستان

مدیر عامل بیمارستان مهرگان خرم آباد اظهار می کند: بزودی طلسم توسعه و پیشرفت فیزیکی بیمارستان مهرگان خرم آباد شکسته می‌شود

نصراله مرادی فر تصریح می کند: در روند اجرا و احداث این بیمارستان مشکلات زیادی ایجاد شد و همین موضوعات باعث شد تا این پروزه نه تنها در موعد مقرر به بهره برداری نرسد بلکه طلسم بلاتکلیفی نیز گریبان ان را بگیرد.

وی ادامه می دهد: طی هشت ماه گذشته توانسته ایم که خیلی از موانع موجود بر سر راه توسعه و پیشرفت فیزیکی بیمارستان مهرگان خرم آباد را با پیگیری های مستمر برداریم و با ادای دین به مردم استان لرستان و شهرستان خرم آباد ، با تفکر کار آفرینی و اشتغال که از منویات رهبری معظم انقلاب نیز در سال جدید است ،پا در میدان خدمت رسانی به مردم بگذاریم.

مرادی فر می گوید: دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همکارانشان در حوزه کار آفرینی و اشتغال در ایجاد توسعه و امید نقش بسزایی را بر عهده گرفته اند و ادامه این روند باعث توسعه بخش سلامت در لرستان خواهد شد .

مدیر عامل بیمارستان مهرگان خرم آباد عنوان می کند: مشکلات مالی بیمارستان مهرگان خرم آباد را تسویه کرده‌ایم و به دنبال ادامه توسعه فیزیکی آن هستیم که لازم است در این پروسه، شهرداری خرم آباد و بانک‌های عامل در تایید پروانه و رفع اختلافات موجود ،و سهولت در پرداخت تسهیلات همکاری های لازم را داشته باشند.

بهره برداری از فاز یک بیمارستان

وی ادامه می دهد: در این صورت می توانیم کمتر از شش ماه فاز یک بیمارستان مهرگان خرم آباد را به بهره برداری برسانیم.
مرادی فر می افزاید: این بیمارستان می تواند ظرفیتی بالاتر از اشتغال ۵۰۰ نفر را در خود مهیا سازد.

لزوم همکاری شهرداری و بانک های عامل

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی لرستان می گوید: در حوزه شهرداری خرم آباد و سهولت در پرداخت تسهیلات اگر موانع موجود برداشته شود بزودی شاهد بکار گیری و اشتغال فرزندان تحصیل کرده پزشکی و پرستاری ،مامایی ،آزمایشگاهی و تشخیصی و حتی غیر مرتبط در بخش خدمات بیمارستان مهرگان خرم آباد خواهیم بود که این مهم می تواند تاثیر مستقیمی در حوزه اشتغال آفرینی و خدمت رسانی به مردم باشد .

مسئول کار گروه اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با تشریح دلایل عدم پیشرفت فیزیکی و توسعه بیمارستان مهرگان خرم آباد،تصریح می کند: متاسفانه تا کنون علیرغم همه مکاتبات و تلاشها ،ناهماهنگی ها و پیگیری های جدی برای تسریع در روند ساخت بیمارستان مهرگان خرم آباد صورت نگرفته است و همین امر باعث عدم توسعه بیمارستان است که ما هنوز سرانه تخت های این بیمارستان را در وزارت بهداشت به تعدد ۹۶ تخت در بخش خصوصی ثبت شده داریم.

طهماسب نظریادامه می دهد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان همیشه به دنبال اتمام این پروژه درمانی بوده است.

بیمارستان مهرگان؛ مطالبه مردمی

مشاور رئیس دانشگاه در امور شوراها و شهرداری ها بیان می کند: بیمارستان مهرگان خرم آباد مطالبه عمومی مردم در بخش خصوصی است و تجربه نشان داده است ،حوزه سلامت در بخش خصوصی موفقیت آمیز عمل کرده است.

اسماعیل رضایی می افزاید: توقع داریم با توجه به نیاز عمومی مردم این پروژه که بیش از یک دهه است بلاتکلیف مانده با پیگیری های مستمر به سرانجام برسد .

فاطمه حافظی