بزرگترین پارک شهری غرب کشور در خرم آباد احداث می شود

شهردار خرم آباد گفت: بزرگترین پارک شهری غرب کشور در مساحتی ۶۰ هکتاری در سایت مسکن مهر کمالوند در حال ساخت است.

به گزارش قاب خبر: داریوش بارانی بیرانوند تصریح کرد: این کمربند یکی از بزرگترین پروژه‌ها در مقیاس شهری در غرب کشور محسوب می شود که کاربری فضای سبز دارد و در کنار پل در دست احداث طبیعت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مبلغ قرارداد این طرح برای زیر سازی ۱۲ میلیارد تومان است، پروژه‌های آبرسانی و ایجاد سایر تاسیسات مورد نیاز نیز در مراحل بعدی در دستور کار است.

شهردار خرم آباد گفت: عموم مردم از خطراتی که ممکن است رودخانه کرگانه واقع در جنوب برای شهر به همراه داشته باشد آگاه نیستند، در بالادست این رودخانه شهر در حال گسترده شدن است و بسیاری از «رود دره های» این منطقه در حال تبدیل به اراضی برای ساخت و ساز مسکن ملی هستند بنابراین لازم است طرح‌های آبخیزداری موثری برای این رودخانه اجرا شود.

بارانی بیرانوند عنوان کرد: باید بستری فراهم شود تا با کمک مردم و گروه‌های مردم نهاد این منطقه درختکاری شود تا در زمستان با فرسایش و سیلاب مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سرویس بهداشتی، پارکینگ، آلاچیق و نماز خانه نیز در پارک تعبیه شده است، بنابراین برای گردشگران و مسافران یک مجموعه تفریحی گردشگری کامل و کارآمد خواهد بود.