بر پایی نماز در مدارس وظیفه ای خطیر و بسیار حساس است

اختصاصی قاب خبر: نشست فصلی هسته مرکزی یاوران نماز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان، معاون پرورشی آموزش و پرورش نواحی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: مدیر ستاد اقامه نماز لرستان گفت: بر پایی نماز در مدارس وظیفه ای خطیر و بسیار حساس است، زیرا مدارس جدای از ویژگی های منحصر به فرد، محل تشویق، اضطراب، رقابت های نگران کننده توأم با شکست و پدیده های ناخوشایند دیگری است که هر کدام از آن ها به تنهایی قادر به تبدیل محرکهای خنثی به محرکهای شرطی نیرومند فراخوان اضطراب و حالات ناخوشایند روانی می باشند.

وی ادامه داد: کودک در خانه به دنیا مى آید و اولین کسى که با او ارتباط مستمر برقرار مى کند، مادر و سپس پدر و سایر اعضاى خانواده اندکه نوع اعتقادات و ملاک و معیارهاى اخلاقى، خلقى و دینى از والدین به کودک منتقل مى گرد و کودک نظرات دینى و اعتقادى خانواده اش را مى پذیرد.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: ایمان دوره کودکى با همه پاکى و صفایش این نقیصه را دارد که از آگاهى توأم با تجزیه و تحلیل سرچشمه نگرفته است.

وی تصریح کرد: شکل گیرى شخصیت معنوى و اجتماعى دانش آموز از همان ابتدا در خانواده و بعد در مدرسه و در مراتب بعدى از طریق دیگران صورت مى گیرد. بنابراین هر کدام از الگوهاى رفتارى مورد توجه دانش آموز است و تحت تاثیر آن رفتارها مى باشد.