برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در لرستان

قاب خبر: کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در لرستان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان بیان کرد: پلیس راه و راهداری دو مجموعه ای هستند که همواره در کنار هم تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی مردم به انجام می دهند.

مرتضی شیروانی تصریح کرد: در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصادی و تامین مایحتاج مردم ، در حوزه ی جابجایی کالا بیش از سه میلیون ۵۰۰ هزار تن کالا طی ۳۰۸ سفر در ۸ ماهه نخست امسال جابجا شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر طی ۱۸۰ سفر و همچنین ۴۵ هزار زائر در ایام اربعین در مدت زمان کوتاه جابجا شده است.

شیروانی عنوان کرد: در حوزه روستایی ۲۲۰ کیلومتر از خردادماه امسال تا الان زیرساخت راه صورت گرفته و ۱۶۰ کیلومتر آسفالت انجام شده است که توانستیم مقام نخست کشور در حوزه راه روستایی را کسب نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان بیان کرد: در اعطای تسهیلات جهت بروز کردن ناوگان تبصره ۱۸ ، توانستیم در حوزه حمل و نقل و مقام اول را در کشور کسب کنیم در این راستا توانستیم بسیاری از ناوگان مینی بوس و اتوبوس استان را بروز نماییم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در این کارگاه گفت: در سیل های سال ۹۸ که در فروردین و اسفندماه در استان لرستان به وقوع پیوست بالغ بر ۱۵هزار میلیاردتومان به زیرساخت ها و بخش های خسارت وارد شد.

مهدی پازوکی افزود: به دلیل محدودیتهای اعتباری که وجود داشت ۱۶۵۰ میلیارد تومان یعنی تقریبا ده درصد آن انجام شد.

وی ادامه داد: علیرغم این موضوع ۱۳۷۲پروژه بنام در استان اجرا شدو با وجود این اعتبارات محدود بسیاری از پروژه ها در استان اصلاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: امسال هم در مرداد ماه که بارندگی داشتیم بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های استات ازجمله بخش های کشاورزی ،راههای روستایی و عشایری وارد شد.

وی اظهار کرد: در سیل مردادماه امسال ۲۶ استان درگیر شده که همه این ها قابل جبران نیستند، لذا باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه طرحهای که اجرا می شوند، معمولا در دوره های زمانی که بسیار حساسیت دارند، گفت: طرح زمستانه هرساله با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه از ۱۵آذرماه اجرا می شود .

سرهنگ زارعی ادامه داد: طرح زمستانه در زمان بسیار خاصی و حساسیت بالایی دارد و کوچکترین غفلت ما باعث می شود جان انسانی در خطر بیافتد.

زارعی تصریح کرد:در کنار این شرایط به دلیل وجود راه های کوهستانی و راه های سخت و دشوار تمامی دستگاههای مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.