برگزاری کارگاه آموزشی خود امدادی و دگر امدادی سپاه لرستان

قاب خبر: معاون سلامت و دفاع زيستي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: كارگاه آموزشي خود امدادي و دگر امدادي سپاه لرستان با حضور پايوران در سالن آموزشي در معاونت سلامت و دفاع زيستي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به مدت يك هفته در حال برگزاري است.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ عبدالوحید ملک آرا بیان کرد: دراین کارگاه آموزشی، امداد رسانی و کمک‌های اولیه صحنه‌های حادثه توسط کارشناساسان امداد و عملیات و بهداشت معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه استان آموزش داده می شود .

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان تصریح کرد: از آنجایی که مطابق با سند دکترین آمادگی یگانی ستاد کل، فراگیری مهارت‌های خود امدادی و دگر امدادی برای کلیه کارکنان نیرو‌های مسلح الزامی می‌باشد؛ در این راستا ما طی چند دوره به صورت استانی و شهرستانی  اقدام به برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی خود امدادی و دگر امددی بصورت حضوری کارکنان سپاه استان می نماییم.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی دارای گواهی پایان دوره می باشد که  توسط معاونت سلامت و  دفاع زیستی و معاونت آموزشی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به مدت ۳۶ ساعت صادر می شود.

ملک آرا با اشاره به اینکه در این مرحله  ۵۰ نفر از پایوران سپاه استان شرکت کرده اند، بیان داشت:  هدف از برگزاری این دوره ارتقاء سطح آموزشی کارکنان و کمک رسانی به هموطنان در شرایط خاص طبق اصول امدادی است.

وی گفت: این کارگاه طی چند مرحله و بصورت حضوری جهت آموزش کلیه کارکنان سپاه بصورت استانی و شهرستانی برگزار می شود.