برگزاری پویش جنگل کاری با بذر در ۲۰۰ هکتار در خرم آباد

قاب خبر: پویش جنگل کاری با بذر با شعار «هر ایرانی یک درخت، نبض سبز زاگرس در دستان توست» برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: اجرای پویش مردمی بذر کاری با هدف احیای جنگل‌های زاگرس صورت گرفته است.

سید علی حسینی ادامه داد: زیرا جنگل ها، این منابع ارزشمند، در تولید آب، تولید اکسیژن، حفظ خاک، جذب گرد و غبار و نیز تعدیل آب و هوا نقش مهمی دارند که با توجه به تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی‌های پیاپی بایستی برای حفظ و احیا این جنگل‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در این منطقه ۲۰۰ هکتار چاله کنی انجام گرفته که قصد داریم طی چندین مرحله پویش، با مشارکت مردم عزیز و همه آحاد جامعه، این ۲۰۰ هکتار با بذرهایی همچون بادام و بلوط بذرکاری شود.

فرماندار خرم آباد گفت: حفاظت از گونه‌های گیاهان مرتعی، جنگلها و مراتع یکی از اقدامات مهم و اساسی منابع طبیعی است که امروز نیز توفیقی حاصل شد در این پویش با کاشتن بذر، قدمی هر چند کوچک در احیاء منابع طبیعی برداریم.

محمدباقر احمدی چگنی، منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان را جزو استان های پیشرو کشور دانست و افزود: تغییر آب و هوای منطقه، تامین رطوبت مورد نیاز، کاهش فرسایش خاک، تجدید حیات طبیعی و جلوگیری از گرد و غبار، تولید اکسیژن و… از مزایای جنگل‌کاری است که همین دلایل مهم ضرورت کاشت درخت و بذر را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه اولویت این مجموعه حفظ پوشش گیاهی و توسعه طرح های منابع طبیعی است تصریح نمود: یگان حفاظت منابع طبیعی همواره از عرصه های منابع طبیعی مراقبت و با متخلفان و افراد سودجو برخورد قاطع و قانونی بعمل آورد.

احمدی چگنی در پایان با دعوت از همه آحاد مردم، بسیج، پایگاه های مقاومت، سمن ها، اصحاب رسانه، ورزشکاران، تشکل‌ها، دانشجویان و دانش آموزان، بیان کرد: در طرح پویش مردمی برای کاشت بذر با هدف فرهنگ سازی و تشویق مردم برای حفظ و احیا منابع طبیعی شرکت کنند تا در آینده شاهد ثمرات این امر مهم باشیم.