برگزاری ششمین سوگواره ملی شعر عاشورا در الیگودرز

پوستر گنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان «حنجره‌های سرخ» رونمایی شد.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: گنگره سراسری «حنجره‌های سرخ» ۱۵ شهریورماه با حضور شعرای برتر و مطرح ملی به میزبانی الیگودرز برگزار می شود.

وی عنوان کرد: بهترین راه انتقال مفاهیم ناب اسلامی و انگیزه‌ها و تأثیرات قیام سرخ عاشورا، از کانال فرهنگ و هنر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مذهبی می‌تواند تأثیرات بسزایی در سطح جامعه و به‌ویژه در میان جوانان ایجاد کند.

محتشم اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل کمبود و عدم تخصیص اعتبارات چندین سال موفق به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورا نشدیم و امسال ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا پس از ۱۱ سال چشم‌انتظاری، با پیگیری‌ها و تلاش‌های به‌عمل آمده و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به میزبانی شهرستان الیگودرز در شهریورماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

محتشم عنوان کرد: کنگره شعر عاشورایی در سال‌های گذشته برکات فرهنگی و معنوی فراوانی برای این شهرستان داشته و خلأ برگزاری آن در طی چند سال گذشته کاملاً مشهود بوده است.

وی افزود: این سوگواره یکی از مهمترین برنامه‌های ادبی عاشورایی کشور بود که پنج دوره آن در دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ به میزبانی شهرستان الیگودرز برگزار شد و مورد استقبال چشمگیر شاعران کشور قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: امیدواریم امسال با همدلی مسئولان و مردم فرهنگ‌مدار و دلدادگان مکتب عاشورا این برنامه نیز با صلابت هرچه تمام تر برگزار شود.