برگزاری سه رویداد بزرگ بین‌المللی و ملی به میزبانی بنیاد شهید لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در نشست با اصحاب رسانه، گفت: برگزاری مطلوب کنگره شهدای استان کمترین اقدام در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: در این راستا کنگره ملی شهدا، همایش ملی آسیب های اجتماعی و راهکارها و چالش ها همچنین جشنواره بین‌المللی موسیقی نواحی مهر، امسال در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی لرستان حضور خواهند داشت همچنین تاکنون ۱۵۷ مقاله ملی و بین‌المللی به دبیرخانه همایش ملی آسیب های اجتماعی در استان ارسال‌ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به ثبت خاطره شفاهی خانواده های شهدا نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از ۲ هزار خاطره شفاهی خانواده شهدا در این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: مجری تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار است، در حال حاضر جلد اول دانش‌نامه آماده بوده و در محضر مقام معظم رهبری از آن رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی با انتقاد از عملکرد بانک‌های متولی تسهیلات اشتغال فرزندان ایثارگر، تصریح کرد: بانک‌هایی که در این زمینه متولی هستند، مدیون بوده و باید پاسخ‌گو باشند، چرا که بودجه و اعتبار آن فراهم بود و با وجود تصویب دولت و مدیریت ارشد و معاونت اقتصادی استانداری لرستان، اما جز ۲ بانک سپه و دی، دیگر بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات نداشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: کنگره شهدای استان با ۵ پیش اجلاسیه، از بهترین کنگره‌های کشور خواهد شد، چرا که کمیته‌های تخصصی و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان را از قوی‌ترین شوراهای ترویج کشور برشمرد و تصریح کرد: مدیریت ارشد و نماینده ولی‌فقیه در لرستان از مدیران پایه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی از ثمره‌های این شورا است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: توانبخشی بنیاد شهید استان از بخش‌های فعال است و می‌توان از ظرفیت آن در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی ادارات برای تردد بهتر جانبازان، تصریح کرد: کمیته مناسب‌سازی در فرمانداری خرم‌آباد تشکیل و دبیر آن سازمان بهزیستی استان است که در این کمیته اشکالات ادارات گرفته شده و تا جایی که توان سازمان باشد برای ایجاد رمپ و آسانسور پیگیری خواهیم کرد.