برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم در اردیبهشت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: جشنواره‌های ملی و منطقه ای بسیاری در دو سال اخیر در سطح استان برگزار شده‌است .

به گزارش قاب خبر: احمد حسین فتایی بیان کرد: جشنواره ملی خوشنویسی ” سواد قلم ” اردیبهشت امسال با حضور چهره‌های شاخص خوشنویسی کشور در کوهدشت برگزار می‌شود.

فتایی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان و به‌ ویژه در میان روستاییان یک ضرورت است.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط به افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

فتایی تصریح کرد: کوهدشت پیشینه‌ای غنی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و دینی دارد.

فتایی با اشاره به نقش ویژه کانون‌های فرهنگی و مساجد لرستان در ترویج برنامه‌های فرهنگی و دینی گفت: بیش‌از ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است که ۲۸ هزار عضو دارند.

وی بیان کرد: یک تفاهم‌نامه همکاری های دوجانبه میان این اداره‌کل و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) منعقد گردیده و فعالیت های مشترک مؤثر و موفقی با همکاری این دو نهاد در این استان برگزار شده‌است.

فتایی سپس با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی هنری مناطق مختلف لرستان گفت: ما باید تلاش خود را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای این استان مضاعف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در این استان خبر داد.

وی عنوان کرد: مرحله اول این طرح از اسفندماه سال گذشته در شهرستان‌های کوهدشت، دلفان و ازنا آغاز شده‌است‌ و مرحله دوم آن نیز روزهای آینده در سایر شهرستان‌های این استان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح آموزش رایگان هنر با هدف اجرای عدالت فرهنگی در شهرستان‌‌ها اجرا می‌شود.

فتایی بیان کرد: در قالب این طرح آموزش ۵۰ رشته فرهنگی و هنری به‌صورت رایگان به همه روستاییان، عشایر و مناطق کم‌برخوردار ارائه خواهد شد.