بروز رسانی و کاربردی سازی پروژه تحقیقاتی طراحی و ساخت دستگاه لانچر

قاب خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ، از بروز رسانی و کاربردی سازی  دستگاه لانچر ( دستگاه پرتابه حمل سیم در بحران سیل) خبر داد.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری گفت: این پروژه  حاصل کار تحقیقاتی فی مابین شرکت توزیع برق استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود در سال  بود۱۴۰۱ که در بروزرسانی های صورت گرفت نواقص و ایرادات آن برطرف شد.

وی ادامه داد: با توجه به  شرایط جغرافیایی لرستان که یکی از استانهای حادثه خیز میباشد شاهد بروز حوادث طبیعی مانند سیل و …. هستیم ،به همین دلیل  ساخت دستگهایی که بتوانند در زمان بروز حوادث یاری رسان این شرکت باشد در دست اقدام قرار گرفت.

امیری تصریح کرد:  با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و مهندسی و دفتر تحقیقات مبادرت به طراحی و تحقیق اینگونه دستگاهها صورت گرفت که ساخت لانچر یکی از این مواردی است که در زمان بروز سیل در امر برقرسانی به مناطقی که قطعی برق می شوند کمک شایانی می نماید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان عنوان کرد: امیدواریم دیگر پروژه ها که در دفتر تحقیقات در حال پیکیری هستند در کوتاهترین زمان  ممکن به بهره برداری و تولید  برسند ،تا این شرکت بتواند در زمان بروز حوادث به بهترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان به مردم استان خدمت رسانی داشته باشد.

مهدی حیدری زاد ، معاونت برنامه ریزی و مهندسی گفت: ساخت این دستگاه با حمایت مدیر عامل و همکاری دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و سالاروند مجری و پژوهشگر دانشگاه آزاد دورود توسط دفتر تحقیقات  شرکت توزیع برق استان طی چند مرحله اصلاح و کاربردی سازی گردید .

مدیر دفتر تحقیقات نیز در خصوص کاربردی سازی  اخیر جهت ارتقاء دستگاه اظهار کرد: دستگاه قطعه سیم جمع کن از حالت دستی به حالت نیمه اتوماتیک اصلاح گردید.

شریفی پور ادامه داد: همچنین دستگاه جهت حمل و نقل فاقد شاسی لازم بود که باهمکاری و راهکارهای دو جانبه شاسی مورد نظر جهت حمل و نقل دستگاه بصورت یک پک کامل جهت جایابی سایر تجهیزات جانبی طراحی و ساخته شد.

وی تصریح کرد: همچنین بجای سیم پرتاب که از جنس سیم بکسل بود از طناب بافته پلی پروپیلن تقویت شده با الیاف کولار با جرم ۱۲ کیلوگرم با مقاومت کششی۸۰۰ کیلوگرم  و دانسیته کمتر از آب با توانایی بالا استفاده شده است که در مواقع بحران پیچیدگی و مشکلات قبلی را ندارد انجام شد و دستگاه آماده تحویل به معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل گردید.