برای دریافت بن خرید کتاب خبرنگاران عضویت در سامانه جامع ضروری است

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تهیه بن یک میلیون تومانی خرید کتاب اعتباری در نظر گرفته شده که اگر با استقبال بالای خبرنگاران مواجه شویم، این اعتبار قابل افزایش است.

فرشاد مهدی‌پور، درباره تخصیص بن اعتباری خرید کتاب به خبرنگاران و اهالی رسانه توضیحاتی تکمیلی ارائه کرد و افزود: تخصیص بن به خبرنگاران و اهالی رسانه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین بار صورت می‌گیرد. در سال‌های گذشته طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاهی مشمول بن تخفیف می سدند که امسال خبرنگاران و اهالی رسانه هم به این فهرست اضافه شدند.

وی هدف از این اقدام معاون امور رسانه ای و تبلیغات را تقویت دانش تخصصی خبرنگاران و اهالی رسانه و تسهیل دسترسی آنها به منابع علمی و آموزشی خواند و گفت: این اتفاق در بستر سامانه جامع رسانه‌ها رخ می‌دهد. در چند سال اخیر اولویت ما در ارائه خدمات به خبرنگاران و مدیران مسئول و سایر اهالی رسانه، بر اساس حضور آنها در سامانه جامع رسانه های کشور تایید شده و ارائه هر خدماتی مثل بیمه خبرنگاران، اهدای بسته‌های اینترنتی، وام خرید کالا و معرفی به صندوق اعتباری هنر منوط به ثبت نام و تایید در این سامانه است.
مهدی‌پور تاکید کرد: بن یک میلیون تومانی خرید کتاب به خبرنگارانی که عضویت فعال و دارای نظم پرونده در سامانه جامع رسانه‌ها هستند و همچنین تایید شده‌اند اعطا می‌شود.