بازسازی آزمایشگاه مرجع بهداشت خرم‌آباد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آزمایشگاه مرجع این دانشگاه با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال بازسازی شد.

مریم کوشکی تصریح کرد: آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اعتبار۳۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده است و به همین منظور چندین دستگاه تخصصی از جمله الایزا پروسسور، دستگاه فول اتومات هماتولوژی و اتوآنالایزر به ارزش بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل وام جهانی جهت تجهیز این آزمایشگاه تامین شده است.

وی ادامه داد: آزمایشات قبل از ازدواج، مرفین مشاغل، روتین بارداری و سایر مراجعین، آزمایشات تشخیص مولکولی از جمله HIV، آنفلوآنزا و کرونا، غربالگری کف پای نوزادان و مشاوره بیماری های رفتاری در این آزمایشگاه انجام می شود.

کوشکی تاکید کرد: بازسازی این آزمایشگاه در راستای سیاست‌های کشوری جهت ایجاد آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت صورت گرفته و سامانه جواب‌دهی برخط آن نیز راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در این سامانه جواب تمام آزمایشات انجام شده و همچنین آزمایش کف پای نوزادان قابل دریافت است.

کوشکی گفت: افراد پس از انجام آزمایش و در زمان مشخص شده توسط آزمایشگاه می‌توانند وارد سامانه اینترنتی به آدرس https://javab.lums.ac.ir/ شده و جواب آزمایش خود را دریافت کنند.