بارکد گذاری انشعابات روستایی در دستور کار

اختصاصی قاب خبر: معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۴۲ درصد مشترکان در سطح استان زیر الگوی مصرف آب قرار دارند و از مزایای کم مصرفی بهره مند هستند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: نادر بهرامی بیان کرد: الگوی مصرف ما ۱۶ متر مکعب در یک ماه و در دوره ۴۵ روزه قرائت ۲۴ متر مکعب است.

وی ادامه داد: انشعاب‌های غیر مجاز و غارت آب آشامیدنی، یکی از مهمترین چالش‌های شرکت آب و فاضلاب لرستان است. که این مهم بیشتر در حاشیه شهرها اتفاق می افتد، متاسفانه قانون دست شرکت را بسته است چون از یک طرف نمی توان انشعاب را در این مناطق واگذار کرد و از طرف دیگر نیز انشعاب های غیر مجاز غارت آب است.

بهرامی در بخش دیگری از صحبت هایش به انشعابات غیرمجاز در روستاها نیز گریزی زد و گفت: متاسفانه انشعاب غیر مجاز در سطح روستاها باب شده است و تنها راه برون رفت از این معضل معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی است.

وی تصریح کرد: ۸۷۰ اشتراک فضای سبز با مساحت ۱۹۰ هکتار در سطح استان وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب لرستان ، مصرف را کنتور گذاری کرده است تا بدین روش بتوان میانگین آب مصرفی را در فضای سبز محاسبه کرد.

وی افزود: این شرکت ، سال گذشته هشت هزار انشعاب را مجازسازی کرد و امسال نیز پیش بینی می شود بین ۱۰ تا ۱۲ هزار انشعاب را مجاز کند که رقم بالایی است.

معاون مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ممیزی کردن مشترکان شهر و روستا یکی از اقدامات است به این معنی ک یک ساختار آب و فاضلاب جدید ایجاد شود در سطح شهر تمام اشتراکاتمان بارکد دارند و شرکت درصدد است اشتراکات روستایی را بارکد گذاری کند.

وی افزود: ۶ هزار داغی کنتور طی چند روز گذشته در انبار شناسایی شده که اول تیرماه طی یک مناقصه فروخته شده اند و این مبلغ صرف خرید کنتور می شود.

معاون مشترکان شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: از سال ۱۳۹۳ تا کنون افزایش تعرفه حق انشعاب در استان صورت نگرفته در خرم آباد حق انشعاب آب ۵۰۰ هزارتومان و حق فاضلاب ۳۰۰ هزار تومان است.

بهرامی افزود: تمام مراکز مذهبی ، بوستان ها ، گلزارهای شهدا آب رایگان دارند که در بوستان ها مقداری از آب آشامیدنی و مقداری غیر از آن استفاده می کنند.