ایجاد زیرساخت های گردشگری موجب توسعه اقتصادی می شود

استاندار لرستان گفت: ایجاد زیرساخت های متنوع در حوزه گردشگری موجب توسعه اقتصادی لرستان می شود.

به گزارش قاب خبر:  ابوطالب شفقت در بازدید از روند آماده سازی موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک در خرم آباد، گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری موجب جذب گردشگران با سلایق مختلف و توسعه و رونق اقتصادی استان می شود.

وی اضافه کرد: استان لرستان سرشار از استعدادهای خدادادی و جاذبه های گردشگری و تاریخی است که با برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت آنها و معرفی بیشتر این آثار می توان زمینه توسعه گردشگری استان را فراهم کرد.

حسن پور افزود: ثبت جهانی دره خرم آباد به عنوان فرصت مغتنمی برای جهانی شدن لرستان است تا بتوانیم از زیرساخت های موجود و پتانسیل گردشگری لرستان و خررم آباد برای معرفی بیشتر استان و توسعه اقتصادی و فرهنگی آن استفاده کنیم.

در این بازدید که با حضور دکتر جبرئیل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران و معاون عمرانی استاندار لرستان انجام شد؛ استاندار لرستان از بخش های مختلف این موزه از جمله ورودی، فضای باز اطراف آن برای گردشگران، اتاقک ها، و سایر قسمت های روند آماده سازی؛ برای حضور بازرسان یونسکو و ثبت جهانی بازدید کرد.

قلعه فلک الافلاک یکی از آثاری است که در پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد در اواسط شهریورماه مورد بازدید و بررسی بازرسان یونسکو قرار می گیرد.